۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۹۵۴۹۳
استاندار خوزستان:

تحول در فعالیت های فرهنگی خوزستان چشمگیر است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان از توسعه فعالیت های فرهنگی در استان در زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری و تحول این فعالیت ها خبر داد.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه کتاب خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: هر اندازه کار فرهنگی در استان انجام شود، باز هم کم است و ضرورت فعالیت بیشتر با توجه به پتانسیل موجود در استان احساس می شود.

وی با اشاره به این که در دولت دهم، دست مسؤولان استان در انجام فعالیت های فرهنگی و استفاده از اعتبارات باز گذاشته شده، خاطر نشان کرد: این موضوع باعث تاثیرگذاری مثبتی در اجرای فعالیت های فرهنگی شده به طوری که تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی خوزستان توسط مسؤولان کشوری نیز تایید شده است.

این مقام مسؤول، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: در این راستا طرح های فرهنگی، دینی و مذهبی بسیاری هم در زمینه سخت افزاری و هم نرم افزاری انجام شده که تاثیرگذاری مثبتی داشته اند.

حجازی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی بزرگی در استان در حال انجام است، افزود: آمار فعالیت های فرهنگی دراستان آمار خوبی است، اما در این آمارها باید آمار استفاده جوانان از کتاب افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در خوزستان، با اشاره به اینکه جوانان برای مطالعه به سمت و سوی استفاده های نرم افزاری از جمله اینترنت روی آورده اند، گفت: باید سمت و سوی انگیزه های جوانان را به سوی کتابخوانی افزایش داد.

حجازی به وضعیت کتابخانه های استان اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت مساحت کتابخانه ها طی سه سال اخیر رشد خوبی داشته اما هنوز در این زمینه باید سرمایه گذاری شود و جوانان را به سمت و سوی استفاده از کتاب و کتابخانه ها تشویق کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان، کتاب در پرورش روح بسیار تاثیرگذارتر از نرم افزار است و به همین دلیل باید جهت دهی به سمت و سوی کتابخوانی در مردم به ویژه جوانان بیشتر شود؛ تجربه ثابت کرده هر جا بستر شرایط شور و نشاط فراهم و به مردم انگیزه داده شود، آنها نیز در همان سمت و سو حرکت می کنند.

حجازی با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ کتابخوانی گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص کتابخوانی این است که کتابخوانی باید در سبد زندگی افراد و خانواده ها قرار گیرد، این فرموده رهبری، اهمیت مطالعه و کتابخوانی را به صورت کامل واضح کرده است.

وی برگزاری نمایشگاه های کتاب را در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: امید است، نمایشگاه نقطه آغازی باشد برای این که کتاب و کتابخوانی جزء فعالیت های روزمره زندگی قرار داده شود./945/ت302/ص
ارسال نظرات