۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۹۵۵۲۳
آیت الله شبستری:

امر به معروف قوام شریعت است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی و قوام شریعت است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در همایش ترویج فرهنگ تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر که در تالار معلم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که به فرمان امام رحل تشکیل شده، فعالیت های مثبت و مطلوبی در دوران انقلاب داشته، اما آنگونه که باید و شاید نتوانسته این فریضه الهی را به صورت همگانی در کشور اجرایی کند.

وی خاطر نشان کرد: این نظام، با نام جمهوری اسلامی مزین شده، همواره باید جلوه هایی از معروف در جامعه تجلی یابد،صر برگزاری همایش ها و سمینارها نمی تواند فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در کشور جاری سازد، این ستاد باید قدرت اجرایی داشته باشد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: گرچه با پیروزی انقلاب اسلامی، میخانه ها جمع آوری شده، اما هنوز آثاری از منکرات در جامعه دیده می شود ، که باید عزم جدی و همگانی برای مقابله با منکرات و ترویج معروفات در جامعه به وجود آید.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران اظهار داشت: در آیه 104 این سوره مبارکه، پروردگار متعال جمعی را مسؤول انجام این فریضه تعیین کرده، اما در آیه 110 امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی شمره می شود.

وی خاطر نشان کرد: جمع مفهوم این دو آیه به اینگونه است که آیه 104 مربوط به مرحله پس از تذکر لسانی اما آیه 110 اشاره به تذکر لسانی به عنوان رسالت همگانی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تحریرالوسیله امام خمینی(ره) به تبیین مراحل امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: بایستی مراحل این فریضه به صورت صحیح در جامعه تبیین شود، برخورد ملایم و همراه با نیت خیرخواهانه در تذکر لسانی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه جزئیات تشکیل ستاد رسمی امر به معروف و نهی از منکر طی روزهای آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد، گفت: در راس این ستاد نماینده مقام عظمای ولایت و نمایندگانی از قوای سه گانه حضور خواهند داشت.

گفتنی است، همایش ترویج فرهنگ تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر امروز با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی در تالار معلم تبریز برگزار می شود. /935/پ202/ص
ارسال نظرات