۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۹۵۵۲۷

همایش سراسری تذکر لسانی در تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی و آیت الله شبستری در تبریز آغاز شد.
همایش سراسری تذکر لسانی در تبریز آغاز شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاحیه این همایش سراسری که با رویکرد ترویج فرهنگ تذکر لسانی برگزار می شود، اظهار داشت: بسیاری از معضلات فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی با ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر حل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با الهام از آرمان های اصیل نهضت اباعبدالله الحسین(ع) و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به پیروزی رسید، اگر خواهان تداوم ارزش های دینی نظام هستیم، بایستی به این فریضه الهی مانند دیگر احکام دینی نگریسته شود.

بیگی با تقدیر از متولیان برگزاری همایش سراسری تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر تبریز گفت: بایستی راهکارهای ارایه شده از سوی صاحبان فکر و اندیشه به صورت کاربردی در جامعه پیاده شود.

همچنین فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و مسؤول برگزاری این همایش در سخنانی آموزه‌های دینی، راهکارهای جامعه شناختی، راهکارهای روانشناختی، نقش قانون، نقش سازمان ها و مراکز فرهنگی مذهبی، نقش سازمان های انتظامی و قضایی، نقش خانواده و تاثیر هنر در گسترش و توسعه فرهنگ تذکر لسانی را از جمله محورهای این همایش دانست.

وی خاطر نشان کرد: از اعلام فراخوان مقاله برای این همایش، 356 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که 255 مقاله از سوی بانوان و 101 مقاله توسط آقایان بود، همچنین از این تعداد 70 مقاله به مرحله داوری رسیده‌اند.

رضایی با بیان اینکه شش مقاله برتر در روز برگزاری همایش به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد، تصریح کرد: 11 مقاله نیز در کتاب همایش چاپ و 56 مقاله به صورت چکیده مقاله و پوستر منتشر می‌شود.

گفتنی است، این همایش به همت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی، استانداری، سپاه عاشورا، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، کمیته استانی ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه و اداره ل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات