۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۹۵۵۳۳
بخش نخست‌/ آیت الله خاتمی:

حماسه 9 دی مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: اگر امروز شاهد آن هستیم که پس از حماسه 9 دی مردم، سران فتنه هر از گاهی اقدام به انتشار بیانیه می کنند، به این علت است که آنان آبروی خود را باخته و می خواهند ابراز وجود کنند.
آيت الله خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر در تبریز اظهار داشت: تجربه نشان داده هر‌گاه توانستیم ضرورت مسأله‌ای را به مردم تبیین کنیم، مردم همراهی خوبی داشته‌اند، چنان‌که با طرح ضرورت هدفمندی یارانه‌ها خوشبختانه مردم نهایت همکاری را با نظام در اجرای آن دارند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: رسول خدا می فرمایند؛ اگر امت من امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند، آماده حوادث بزرگ باشند، از این رو باید ضرورت این فریضه الهی به مردم بیان شود.

آیت الله خاتمی با بیان این‌که محدود کردن این فریضه در برخی احکام درست نیست، افزود: نوعا تا گفته شده، بایستی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ترویج شود، تنها در حوزه های شخصی خلاصه می شود، در حالی‌که بایستی این فریضه در حوزه حکومتی نیز رعایت شود.

وی تشریح کرد: اگر اجرای این فریضه در حوزه حکومتی بازار گرمی پیدا نکند، هیچ تضمینی برای تداوم اسلامیت نظام نیست، باید از اولین بذر منکری که پاشیده می شود، همگان موضع قاطع بگیرند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: این‌که آقایی می گوید، مگر چند تار موی زن در چشمان نامحرم باشد چه اشکالی دارد و مگر حادثه بزرگی اتفاق می افتد، باید گفت که بله مشکلی هست، این همان تخفیف گناه و کوچک شمردن آن است، اصلا گناه، گناه است، کوچک و بزرگ ندارد.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: درست است که منکرات تنها در بدحجابی خلاصه نمی‌شود؛ اما کم گرفتن موضوع بدحجابی همان، گسترش بی‌حجابی همان، باید با نهایت اهتمام مقابل منکرات گرفته شود، حال بدحجابی و یا موضوع دیگر باشد.

امام جمعه موقت تهران در تعریف امر به معروف و نهی از منکر گفت: معروف آن کار خوبی است که عقل و شرع ترغیب به انجام آن می کند و منکر آن است که عقل و شرع انجامش را نهی کرده و باز می دارد.

وی در ادامه فتنه سال گذشته را بزرگ‌ترین مصادیق منکرات دانست و اظهار داشت: اگر امروز شاهد آن هستیم که پس از حماسه 9 دی مردم، سران فتنه هر از گاهی اقدام به انتشار بیانیه می کنند، به این علت است که آنان آبروی خود را باخته و می خواهند ابراز وجود کرده و بگویند که هنوز نفسک ننگینی می کشیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب درصدد خشکاندن ریشه‌های فتنه در کشور هستند، گفت: 8 ماه مقابله با جنگ نرم و فتنه های داخلی و خارجی، کشور را در برابر ضدانقلاب بیمه کرد.

وی ادامه داد: حضور 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته می توانست، سرمایه ای عظیم برای نظام باشد؛ اما فتنه‌گران این سرمایه را به تاراج دادند، البته عمق شناختی که مردم در طول این 8 ماه پیدا کردند، شاید با هیچ مسأله‌ دیگری حاصل نمی‌شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که حماسه 8 و 9 دی مردم سفره فتنه‌گران را در کشور جمع کرد، اظهار داشت: 9 دی مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود./935/پ201/س
ارسال نظرات