۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۹۵۵۶۹
رییس دفتر تبلیغات خبر داد؛

تشکیل 30 هزار پرونده تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه از تشکیل 30 هزار پرونده تبلیغی برای طلاب در این دفتر خبرداد.
حجت الاسلام سيد حسن رباني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ربانی، چهارشنبه شب، 22 دیماه در جمع نزدیک به 50 تن از دانش آموختگان جامعة المصطفی العالمیه به تشریح فعالیت های بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و افزود: بخشی از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی، تبلیغی و فرهنگسازی است و در همین راستا بیش از 30 هزار پرونده تبلیغی در قم، مشهد، اصفهان و قم برای مبلغان تشکیل داده است.

وی ادامه داد: مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی در 12 نوبت و دوره تبلیغی همانند محرم، صفرو ماه مبارک رمضان و ... به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند.

حجت الاسلام ربانی با اشاره به فعالیت مرکز پاسخگویی به سئوالات دینی دفتر تبلیغات ابراز داشت: مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی بزرگترین مرکز در کشور است و روزانه تقریبا به 9 هزار سئوال به شکل مکاتبه ای، اینترنتی و تلفنی پاسخ می دهد.

وی افزود: 250 نفر کارشناس در بخش های مختلف این مرکز به سئوالات مردم پاسخ می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت روحانیت در ارتقاء بینش و دانش امت اسلامی و فراهم کردن زمینه های لازم برای این رشد است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه مبلغان دینی و طلاب تصریح کرد: براساس اموزه های دین مبین اسلام، علما و طلاب افتخار خلیفه بودن و جانشینی رسول الله را دارند.

وی تاکیدکرد: قدر این نعمت الهی را بدانید و همه هم و غم خود را برای آشنا کردن مردم با خدا به کار بگیرید.

وی ابراز داشت: مهمترین شرط تبلیغ علم و مطالعه است و طلاب اگر با علم قطع رابطه کنند نمی توانند جانشینی برای پیامبر(ص) باشند.

حجت الاسلام ربانی در خاتمه سخنانش وحدت را یکی از مهمترین مامویت های روحانیون و مبلغان دانست و گفت: ایجاد وحدت در میان مردم رسالت همه انبیاء اولوالعزم بوده و تنها به اسلام نیز اختصاص ندارد و طلاب به ویژه طلاب غیرایرانی باید آن را به عنوان مهمترین رسالت خود قرار دهند./ 925/پ202/ص
ارسال نظرات