۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۹۵۶۰۱
امام جمعه آبادان:

پیروی از ولایت فقیه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان، جامعه ایرانی را جامعه ای پایبند به اصول شرعی، اسلامی و مقید به میراث گذشته و ملیت خویش دانست و گفت: پیروی از ولایت فقیه رمز ماندگاری و جاودانگی ولایت فقیه است.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالله محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با بیان این که جامعه ایرانی جامعه ای پایبند به اصول شرعی، اسلامی و مقید به میراث گذشته و ملیت خویش است، اظهار داشت: ملت ایران همواره با اتحاد و همدلی در برابر تجاوزها و زیاده خواهی دشمنان ایستاده کرده اند.

وی ادامه داد: تصرف اراضی و مرزهای پهناور ایران اسلامی با عقد قراردادهای ناجوانمردانه و ضد معاهده های بین المللی از سوی بیگانگان همواره با ذائقه ملت ایران سازگار نبوده است؛ از این رو علمای دینی همواره با هر نوع کشور فروشی و آسیب رساندن به تمامیت اراضی مبارزه می کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان به دلایل اصلی فروپاشی حکومت 2500 ساله رژیم شاهنشاهی اشاره و تصریح کرد: پایبند نبودن به ارزش های مکتب اصیل اسلامی و انسانی، خاک و خون کشیدن انسان های آزاده و بی دفاع به سبب مخالفت با سلطه صهیونیسم و حکومت های امپریالیستی، عملکرد ضد حقوقی، اسلامی و بشری رژیم پهلوی بستری شد تا مردم ایران با مرجعیت و رهبری امام خمینی(ره) روز به روز ارکان حکومتی رژیم پهلوی را سست تر کنند.

وی فرار شاه در بیست و ششم دی ماه را سرآغازی برای شعله ور شدن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: در این روز رژیم چپاول گر پهلوی با به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه و آزاده ایران قصد خاموشی این شعله فروزان را داشت.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود به ولایت مداری ملت ایران در دوران سیاه حکومت پهلوی اشاره کرد و بیان داشت: پیروی مردم از ولایت فقیه در دوران خفقان و ظلمانی رژیم پهلوی رمز ماندگاری و جاودانگی انقلاب اسلامی در آن دوران بود.

وی بیان داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با دوستی، همدلی، شجاعت، تدبیر و احیای اسلام ناب محمدی(ص) در ایرانی اسلامی، جامعه تاریک و ظلمانی را به جامعه ای ایده آل و نمونه در مقایسه با جوامع غربی و اسلامی تبدیل کرد.

امام جمعه آبادان با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت های پیامبرگونه امام خمینی(ره) رقم خورد، اظهار داشت: ملت ولایتمدار ایران با حضور خودجوش در بیست و دوم بهمن ماه 57 نه تنها پیروی و حمایت قاطع خود از پیر فرزانه انقلاب را اثبات کردند، بلکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به ارمغان آوردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که روحانیت و حوزه های علمیه در ترویج و گسترش آموزه های انقلاب اسلامی نقش کلیدی و بسزایی دارند، ابراز داشت: وجود شبکه های مختلف عقایدی و فکری بسیار با اندیشه های متفاوت که ایران اسلامی را به عنوان پایتخت دینی و انقلابی جهان اسلام می دانند بهترین بستر برای ترویج و گسترش فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی به جهانیان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان دراذعان داشت: روحانیان باید با حرکت در مسیر ولایت فقیه، باور دینی، اسلامی، انقلابی و ملی مردم ایران را تقویت بخشند و آنان را نسبت به چپاول گری و ستم پیشگی رژیم اشغالگر قدس آگاه سازند، از این رو باید با برنامه ای تهاجمی و گسترده پاسخ گوی شبهات منفی دشمنان فرهنگ اسلامی و رساننده اصلی پیام انقلاب در جهان باشند./945/ت302/س
ارسال نظرات