۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۹۵۶۲۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

گسترش تحقیق و پژوهش در حوزه دین ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر گسترش تحقیق و پژوهش در حوزه دین، گفت: تحقیقات دینی نسل جوان جامعه را در برابر هجوم فرقه های انحرافی بیمه می کند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار هیأت بازرسی ستاد عالی کانون های مساجد در رشت،  با اشاره به فعالیت های کتابخانه ایی وزارت ارشاد و کانون های مساجد، گفت: تغذیه معنوی کانون های مساجد، ائمه جمعه، واعظان و نویسندگان از کارهای برجسته ادارات ارشاد است.

امام جمعه رشت، با تاکید بر تألیف کتاب و جدی گرفتن تحقیق دینی، افزود: تحقیقات دینی در گیلان باید افزایش یابد.

وی در خصوص فعالیت گسترده فرقه های انحرافی هشدار داد و اذعان داشت: محققان و مؤلفان دینی باید با تدوین کتب روز، نسل جوان را در برابر هجمه های فرقه های انحرافی واکسینه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تحقیقات دینی نسل جوان جامعه را در برابر هجوم فرقه های انحرافی بیمه می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به چاپ کتاب نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها، تصریح کرد: من در این کتاب، مذهب رایج دنیا را نقد و برترین دین، اسلام را به صورت علمی و منطقی تبیین کردم.

وی درخصوص نقش دین در حذف چالش های اخلاقی و سیاسی قرن معاصر، اعلام کرد: کانون های مساجد در تبیین معارف اسلامی و دینی در جامعه، نقش مؤثری دارند.

امام جمعه رشت، با اشاره به نقش کانون های مساجد در خصوص مقابله با ترویج فرقه های انحرافی، افزود: کانون های مساجد برای آشنایی جوانان با فرقه های انحرافی مانند شیطان پرستی و جلوگیری از انحراف جوانان برنامه های ویژه داشته باشد.

در ادامه مشاور حقوقی ستاد عالی نیز حجت الاسالام و المسلمین قربانی را از مرزبانان فکری شهر خواند و گفت: برای نخستین بار برای کانون ها در برنامه پنجم توسعه نقش های اجتماعی و سیاسی تعریف شده است.

مجتبی مکبری، مشاور حقوقی ستاد عالی اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه در 25 درصد مساجد کشور، کانون فرهنگی و هنری فعال می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات