۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۹۵۶۲۳
عضو مجلس خبرگان رهبری:

بصیرت و معنویت دو فاکتور مهم برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، تقویت بصیرت و معنویت را دو فاکتور مهم برای مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی برشمرد و بیان داشت: مساجد بهترین پایگاه برای تقویت این مسأله مهم در جامعه هستند.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار جمعی از مدیران منتخب کانون های تخصصی فرهنگی و هنری مساجد استان، به نقش برجسته مساجد در طول تاریخ اسلامی اشاره کرد و گفت: با بررسی تاریخ اسلام می توانیم به نقش مساجد به عنوان پایگاه مهم دینی مسلمانان در برحه های مختلف دست یابیم.

وی از مساجد به عنوان ملجأ و پناهگاه مسلمانان در طول تاریخ اسلام یاد کرد و افزود: زیمنه سازی همه نهضت های عظیم اسلامی نیز از مسجد شروع شده که این مسأله نقش مساجد را بیشتر برجسته می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیام اسلام(ص) نیز همه امور مربوط به مسلمانان را در مسجد پیگیری می کردند، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده اهمیت مساجد در دین مبین اسلام است.

امام جمعه ساری از مسجد به عنوان بهترین پایگاه برای تعمیق باورهای دینی در جامعه یاد کرد و افزود: باید زمینه توسعه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در مساجد به منظور جذب نسل جوان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مساجد، حسینه ها و حوزه های علمیه سه مرکز مهم نشر و گسترش احکام اسلامی در طول تاریخ بوده و هستند، ادامه داد: امروز نیز تقویت این مراکز مهم دینی یک ضرورت است.

آیت الله طبرسی، استقبال بیش از پیش مردم از مساجد و حوزه های علمیه نشان دهنده پویایی این مراکز دینی جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دو پایگاه مهم جامعه اسلامی در تربیت نفس انسان، اشاعه و ترویج فرهنگ الهی و رفع و حل مشکلات امور مسلمانان، انجام فرایض الهی بسیار تأثیر گذار هستند.

وی با تأکید براین که فعالیت های فرهنگی در مساجد باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید از مساجد به عنوان یک پایگاه مهم فرهنگی جهت اشاعه فرهنگ ناب اسلامی بهره گرفت.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های سی سال استکبار جهانی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و گفت: امروز مساجد بهترین پایگاه ها برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان نظام هستند.

وی، تقویت بصیرت و معنویت را دو فاکتور مهم برای مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی برشمرد و بیان داشت: امروز باید با برنامه ریزی مناسب این دو موضوع مهم را در جامعه گسترش دهیم./950/پ202/الف
ارسال نظرات