۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۹۵۶۴۸

تاکید آیت الله صافی گلپایگانی بر حفظ سنت های اصیل حوزوی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، تاکید بر حفظ سنت های اصیل حوزوی، تاکید کرد: این سنت ها که برپایه آن علمای بزرگی پرورش یافته اند، باید حفظ شود تا حوزه ترقی و پیشرفت بسیار خوبی داشته باشد.
ديدار اعضاي شوراي معاونان حوزه علميه تهران با مراجع تقليد و علما ديدار اعضاي شوراي معاونان حوزه علميه تهران با مراجع تقليد و علما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، شامگاه پنج شنبه در دیدار شورای معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران، حوزه علمیه این شهر را یکی از حوزه های باسابقه، تاریخی و ریشه دار دانست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حوزه های علمیه شهرستان ها باید مستقل باشند، افزود: بنده همواره این مساله را تذکر داده ام و باید توجه داشت که این مساله آثار و تبعات بسیار خوبی را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: ما همواره به آقایان گفته ایم که باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که به مدارس کمک شود و اینها تقویت شوند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه حضور روحانیان متنفذ و صاحب نفس شهرستان ها می تواند به رونق حوزه کمک کند، سابقه حوزه علمیه تهران را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: این حوزه از زمان فتحعلی شاه سوابق بسیار خوبی دارد و علما و مجاهدان بزرگی در مدارس علمیه این شهر پرورش یافته اند.

وی گفت: بزرگانی که در حوزه علمیه تهران بودند، مراقب و مواظب احکام دین و آموزه های دینی بوده اند و نسبت به احیای مساله امر به معروف و نهی از منکر نیز اهتمام خاصی داشتند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افزود: اگر در تهران یک مدرسه علمیه بزرگی در مرکز شهر که چشم شهر باشد تشکیل شود این مساله برای عظمت مملکت و نشان دادن عظمت روحانیت بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به ارئه گزارش حجت الاسلام رشاد از فعالیت های مدارس علمیه استان تهران، ابراز داشت: مطالبی که ارائه شد، بسیار مفید و خوب بود و امیدواریم با همفکری و برنامه ریزی بتوانید موفق و مؤید باشید.

این مرجع تقلید با تاکید بر حفظ سنت های اصیل حوزوی، تاکید کرد: این سنت ها که برپایه آن علمای بزرگی پرورش یافته اند، باید حفظ شود تا حوزه ترقی و پیشرفت بسیار خوبی داشته باشد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به اعضای شورای عالی حوزه علمیه تهران تصریح کرد: شما مسؤلیت حساس و سنگینی را قبول کرده اید و باید بنشینید و برای نقاط ضعف چاره جویی و تدبیر کنید.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به هجمه های دشمنان برای ضربه زدن به دین و فعالیت فرقه های انحرافی به ویژه وهابیون در کشورهای مختلف از جمله ایران، بیان داشت: وهابیون با صرف هزینه های هنگفت مشغول فعالیت در کشورهای مختلف هستند و ما باید بدانیم در دنیا چه خبر است.

وی با بیان اینکه روحانیان در مقابله با فرقه های انحرافی از جمله وهابیت و شبهه افکنی آنها مسؤولیت سنگینی را عهده دار هستند، ابراز داشت: این گونه مسائل و راهکارهای مقابله با آن را باید در مدارس طرح کرد زیرا اینها در شهرهای مختلف فعال شده اند و باید در برابر آنها هوشیار بود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات