۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۹۵۶۵۱
آیت الله علوی گرگانی:

جمهوری اسلامی ایران الگوی سایر نظام های جهان است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی‌گرگانی، با تاکید بر اینکه همه باید نقش خود را در پاسداری و حراست از نظام اسلامی ایفا کنیم، جمهوری اسلامی ایران را الگوی سایر نظام های جهان دانست.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم پنج شنبه شب، در دیدار شماری از کارکنان بسیجی نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به روایتی، تقوای الهی را عامل فلاح و رستگاری انسان عنوان کرد و بیان داشت: مریضی اصلی و مهم انسان، ارتکاب معصیت و نافرمانی خداوند تبارک و تعالی است.

وی با بیان اینکه مرض انسان گناه است، گفت: ما باید مراقب باشیم نافرمانی خدا ما را به زمین نزند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه، توجه افراد به مسؤولیت ها و موقعیت هایشان را متذکر شد و استقامت در مسیر اسلام و آموزه های دینی را یک اصل مهم و اساسی عنوان کرد.

آیت الله علوی گرگانی، با بیان توصیه های اخلاقی به حاضران، تصریح کرد: انسان در زندگی فردی و اجتماعی خود همواره با دست اندازها و دشواری هایی مواجه می شود و باید با تدبیر و تقوای الهی از این امتحانات سربلند بیرون بیاید.

وی با بیان اینکه پذیرش مسؤولیت مرحله نخست آزمون انسان است، خطاب به حاضران تاکید کرد: شما باید در مسؤولیت های خود مراقب باشید و بدانید که خدمت به مردم و نظام ارزش بسیاری دارد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم بیان داشت: مراقب باشید شیطان برشما مسلط نشود، مسؤولیت خود را در نظام اسلامی به درستی انجام دهید و پاسدار آرمان های انقلاب و ارزش های دینی باشید.

وی جمهوری اسلامی ایران را الگویی برای سایر نظام های جهان دانست و گفت: همه باید با عمل خود این مساله را نشان دهیم و از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ولایت فقیه، بیان داشت: ولایت فقیه، ولایت الله است، ولی ما خدا، پیامبر و اولیا الهی هستند و علما در مرحله نازل تری از ولایت قرار دارند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات