۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۹۵۷۰۷
آیت الله موسوی جزایری:

اسلام نجات دهنده جوامع بشری از انحرافات عقلی و فکری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که احکام منحرف را نباید به دین مبین اسلام تحمیل کنیم، تصریح کرد: اسلام دین حیات بخش و نجات دهنده جوامع بشری از انحرافات فکری، عقلی و دینی است.
آيت الله موسوي جزايري2
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، شب گذشته، در دومین همایش مسؤولین و کارکنان گروه صنعتی ملی ایران با بیان این که شکوفایی اقتصاد کشور متکی به بخش خصوصی است، اظهار داشت: در بخش خصوصی همه استعدادها شکوفا می شود و شبکه مدیریتی اقتصاد کشور کارآمدتر و جهانی تر خواهد شد.

وی ادامه داد: درب های میدان بخش خصوصی باید بروی همه سرمایه گذاران باز شود تا با همکاری دولت خدمتگزار شاهد ترقی و برتری اقتصاد ایران نسبت به کشورهای دیگر باشیم.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که این سیاست از روز اول سیاست اصلی نظام اسلامی بود، اذعان داشت: در قانون اساسی به روی این بخش بسیار تأکید شده است و باید مدیران جوان و خوش آتیه ایران اسلامی با دست های توانمند خود این بخش مهم اقتصاد کشور را شکوفا کنند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این این که در سال 58 با رأی مردم از بنده دعوت بعمل آمد که در تبیین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرکت کنم، خاطر نشان کرد: برای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران زحمت هتای فراوانی کشیده شد و کمیسیون های زیادی تشکیل شد و همه کمیسیون ها طرح های خود را به مجلس خبرگان رهبری ارائه دادند.

استاد حوزه علمیه خوزستان افزود: با کسانی که طرح های اقتصادی خود را بر مبنای اقتصاد لیبرالیسم گذاشته بودند مخالفت کردیم و قانون اساسی ایران اسلامی را بر پایه آموزه های اسلامی و اقتصاد اسلامی تبیین کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پس از تبیین قانون اساسی ایران اسلامی آن را به امام خمینی(ره) ارائه دادیم، ابراز داشت: امام خمینی(ره) با قانون اساسی تبیین شده موافق بود و بند بند آن را مغایر با آموزه های اسلامی و دینی دانست.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این که بیگانگان اقتصاد اسلامی را اقتصاد لیبرالیسم تلقی می کردند، تصریح کرد: سبب بحران اقتصادی ای که گریبان گیر کشورهای اروپایی شده لجام گسیختگی و مغایرت اقتصاد غربی ها با اقتصاد اسلامی است.؛ از این رو خود به خود نظام سرمایه داری غربی ها به سوی اقتصاد اسلامی روی آوردند و حرف های ما را تأیید کردند.

رییس شورای حوزه علمیه استان خوزستان در ادامه سخنان خود بیان داشت: در اسلام سرمایه داری وجود دارد اما سرمایه داری اسلامی، سرمایه داری فاسد و مفسد نمی باشد؛ از این رو سرمایه داری اسلامی یعنی مضاربه و صنعت گری می باشد و ما با سرمایه داری کمونیستی مبارزه کردیم و اجازه ندادیم که وارد قانون اساسی مملکتی جمهوری اسلامی ایران شود.

آیت الله موسوی جزایری قانون اساسی را شکله و شاه کلید همه قوانین مملکتی دانست و اذعان داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برتر و بالاتر از قانون دستگاه های اجرایی است و به همین دلیل قانون اساسی الهام بخش همه قانون گذاران است.

امام جمعه اهواز با بیان این که بخش خصوصی همیشه می تواند فعالیت داشته باشد، خاطر نشان کرد: رشد و بالندگی بخش خصوصی اقتصاد برابر با شکوفایی و ترقی اقتصاد ایران است؛ بنابراین همه سرمایه داران با سرمایه گذاری در بخش خصوصی می توانند فرصت های شغلی مناسبی را برای جوانان ایجاد کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشکل بزرگی وجود داشت و این مشکل خجالت کشیدن مسؤولان از وارد کردن بخش خصوصی به چرخه اقتصاد و مالکیت بخشیدن و آزادی مردم در حمایت های اقتصادی است. بنابراین از این مشکل واقعا رنج می بردیم و این عمل خلاف صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: اعطای تسهیلات مطابق با شرع مقدس اسلام در بخش خصوصی برای تولید، صادرات و پیشرفت بخش های اقتصادی کاری بسیار پسندیده است؛ بنابراین این عمل عبادت مستقیم خداوند بزرگ مرتبه است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که احکام منحرف را نباید به دین مبین اسلام تحمیل کنیم، تصریح کرد: اسلام دین حیات بخش و نجات دهنده جوامع بشری از انحرافات فکری، عقلی و دینی است.

آیت الله موسوی جزایری در پایان سخنان خود بیان داشت: در کارخانه و شرکت های خصوصی و دولتی باید رابطه کارفرما و کارگر رابطه ای صمیمی و مانند پدر و فرزندی باشد تا کارخانه ها و شرکت ها از عمل نفرت انگیز کینه توزی بین کارفرما و کارگر در امان باشند./945/پ202/ص
ارسال نظرات