۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۹۵۷۱۱
خطیب جمعه مبرز عربستان:

آسمان حوزه های علمیه در حال نورانی تر شدن است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه مبرز عربستان با اشاره به پیشرفت علمی حوزه های علمیه تاکید کرد که آسمان حوزه های علمیه همواره در حال نورانی تر شدن است.
سيد محمدرضا السلمان خطيب جمعه مبرز عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدرضا السلمان خطیب جمعه مبرز عربستان طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد حوزه علمیه را متکی به یک شخص ندانست و گفت: برخی ها اصرار داشتند که حوزه علمیه نجف متکی به شیخ طوسی است و در صورت ارتحال این عالم بزرگ، حوزه علمیه نجف نیز عظمت خود را از دست خواهد داد.

وی افزود: در عظمت و نقش غیرقابل انکار شیخ طوسی در تاسیس و پیشرفت حوزه علمیه نجف هیچ شکی نیست، لیکن این امر را باید مورد توجه قرار داد که حوزه علمیه هیچگاه از ستاره های درخشان خالی نخواهد شد و آسمان حوزه همواره نورانی تر می شود.

حجت الاسلام السلمان با اشاره به سالگشت ارتحال آیت الله خوئی تصریح کرد: مردم در زمان آیت الله خوئی نیز معتقد بودند که حوزه علمیه پس از ایشان بسته خواهد شد و حوزه علمیه در نجف از بین می رود، ولی مرجعیت در حال حاضر طلوع بیشتری کرده است و به گونه ای که با واقعیت های امت سازگارتر بوده و دست آوردهای فراوانی را حاصل کرده است.

خطیب جمعه مبرز تاکید کرد: اگر حوزه های علمیه متکی به یک نفر بودند پیشرفت روز افزون تشیع حاصل نمی شد و شیعیان باید به مدت یک قرن در فقدان علم بسر می بردند.

وی حوزه علمیه را مستقل خواند و اظهار داشت: حوزه علمیه از نظر مادی، سیاسی و روش آموزشی دارای استقلال است و تاکید بر لزوم تبدیل حوزه به دانشگاه با هدف از بین رفتن هویت حوزه علمیه صورت می گیرد.

سید محمدرضا السلمان نسبت به استفاده از روایات ضعیف و اطلاعات نادرست در سخنرانیها انتقاد کرد و خطبا و اندیشمندان را به پایبندی به قواعد سخنرانی دعوت نمود./980/گ
ارسال نظرات