۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۹۵۷۲۰

لوح فشرده حماسه عاشورا تولید شد

خبرگزاری رسا ـ لوح فشرده «حماسه عاشورا» به همت محققان و پژوهشگران بخش خدمات فرهنگی معاونت بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد.
نرم افزار حماسه عاشورا


به گزارش خبرگزاری رسا، غلامرضا رحمانی، مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات معاونت بازرگانی با بیان این مطلب گفت: هدف از تولید این اثر گرانسنگ تحلیل ماهیت واقعی و انگیزه‌های نهضت عاشورای حسینی است.

وی ادامه داد: متن کامل بیش از 20 عنوان اثر با موضوع تحلیل ماهیت و انگیزه‌های نهضت حسینی، برگزیده متن عربی و فارسی بیش از 30 عنوان منبع معتبر تاریخی شامل: مستندات و عوامل شکل‌گیری حادثه عاشورا از جمله موارد موجود در این نرم‌افزار است.

رحمانی در ادامه به کتب تاریخی موجود در این نرم‌افزار اشاره و عنوان کرد: کتاب‌هایی از جمله: تاریخ طبری، تاریخ الکامل، تاریخ ابن خلدون، تاریخ الفتوح، مروج الذهب، مثیر الاحزان و الارشاد، کتب تاریخی و سندی این لوح فشرده محسوب می‌شوند.

مدیر بخش ارتباطات مرکز نور اضافه کرد: بیش از 20 ساعت سخنرانی‌ از مراجع عظام تقلید، علما و اساتید در موضوع عاشورای حسینی، یازده جلسه مقتل‌خوانی و عزاداری سید الشهداء(ع) و متن کامل بیش از پانزده زیارت‌نامه و مناجات به همراه قرائت آن‌ها از دیگر موضوعات لوح فشرده حماسه عاشورا است.

وی در پایان نقشه مسیر حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا شام با قابلیت معرفی و شرح حوادث هر منزلگاه را از دیگر محتویات این محصول توصیف و تأکید کرد: امکانات متنوع پژوهشی، یادداشت‌برداری، ذخیره و چاپ متن، بخشی از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار به شمار می‌رود./919/د102/ع

ارسال نظرات