۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۹۵۷۲۶
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛

طراحی رشته‌های جدید در حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران از طراحی رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد.
حجت الاسلام سيدمهدي حسيني، معاون آموزش حوزه علميه خواهران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، روز شنبه در نشست مشترک مدیران استانی و منطقه ای حوزه علمیه خواهران که در اردوگاه فاطمه‌الزهرا(س) شهر قم برگزار شد، عملکرد این معاونت را تشریح کرد.

وی در ادامه سخنان خود از طراحی رشته های جدید در حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد و رشته های ادبیات عرب، امامت، مهدویت، مذاهب اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی، تربیت مبلغ خارج از کشور و مدیریت برنامه‌ریزی آموزشی را از جمله رشته‌های در دست طراحی حوزه‌های علمیه خواهران ذکر کرد.

حجت الاسلام حسینی همچنین گفت: در حال حاضر نیز رشته‌های کلام اسلامی، فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، فلسفه اسلامی، تاریخ اسلام و مطالعات اسلامی زنان در حوزه‌های علمیه خواهران کشور تدریس می‌شود.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه با اشاره به تغییرات ایجاد شده در ساختار معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، ابراز داشت: در ساختار جدید دفتر تهیه و تدوین متون و منابع آموزشی زیرمجموعه معاونت آموزش قرار گرفته است.

وی از تربیت بانوان طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران در دو مقطع معادل کارشناسی ومعادل کارشناسی ارشد خبر داد و مهم ترین اهداف دوره عمومی سطح دو را شامل تربیت معلم قرآن، احکام و معارف اسلامی برای مدارس متوسطه، تربیت مدرس در مقطع سطح یک حوزه‌ها و مدارس علمیه خواهران، تربیت مبلغ به منظور ترویج فرهنگ و معارف دینی در سطح‌ عمومی و شناسایی و تربیت استعدادهای واجد صلاحیت به منظور ورود به مقطع تخصصی سطح سه ذکر کرد.

حجت‌الاسلام حسینی، اهداف دوره تخصصی سطح سه را نیز تربیت مدرس و مربی برای دوره عمومی حوزه‌های علمیه خواهران و دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تربیت محقق و پژوهشگر در گرایش‌های مربوطه، تربیت مبلغان کارآمد و مدیران فرهنگی و آماده‌سازی استعداد‌های برتر به منظور ورود به مقاطع بالاتر برشمرد.

گفتنی است، شماری از مدیران استانی و منطقه ای حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور نیز دراین نشست مشترک به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات