۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۹۵۸۰۱
خطیب جمعه ربیعیه عربستان:

سقوط دولت لبنان سبب سقوط نقشه های آمریکا شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ربیعیه عربستان استعفای وزرای معارض حکومت لبنان را خنثی شدن نقشه های استکبار جهانی علیه حزب الله، لبنان و منطقه عنوان نمود.
شيخ عبدالکريم الحبيل خطيب جمعه ربيعيه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل خطیب جمعه ربیعیه عربستان، در جمع کثیری از شیعیان این شهر در مسجد حضرت عباس(ع)، استعفای وزرای معارض حکومت لبنان را اقدامی شجاعانه و مستحکم در برابر استکبار جهانی توصیف کرد.

وی گفت: هنگامی که سعد حریری درصدد اجرای دیکته های استکبار جهانی بود وزرای لبنان این واکنش شجاعانه را انجام دادند که منجر به سقوط دولت حریری شد.

شیخ الحبیل افزود: آمریکا در صدد بود جنایت ترور رفیق حریری را متوجه حزب الله کند تا با این اقدام، لبنان را در برابر تسلیم متهمان یا تصویب تحریمها مخیر سازد، لیکن سقوط حکومت حریری نقشه های آمریکا برای منطقه و لبنان را خنثی و سرنگون کرد.

خطیب جمعه ربیعیه استعفای وزرا را اقدامی حکیمانه خواند و تصریح کرد: آزادگان جهان باید اقدام وزرای لبنان را بزرگ بدارند، زیرا نقشه های خبیثانه استکبار جهانی با این اقدام نقش بر آب شد.

وی با اشاره به تلاش عربستان و سوریه جهت حل مشکلات لبنان اظهار داشت: بی اعتنایی سعد حریری به این تلاشها خیانت به امت عربی و طرفداری و وابستگی آشکار به استکبار جهانی به شمار می آید.

گفتنی است وزرای معارض لبنانی در اعتراض به بی اعتنایی سعد حریری به تلاشهای عربستان و سوریه برای حل بحران لبنان استعفا کردند و دولت حریری از رسمیت خارج شد.

کارشناسان اعتقاد دارند که سفر حریری به آمریکا برای دیدار با اوباما نادیده گرفتن تلاشهای مثبت سوریه و عربستان برای حل بحران لبنان بود و نخست وزیر لبنان با این سفر به درخواست آمریکا مبنی بر ادامه دادگاه ترور رفیق حریری بر اساس متهم کردن حزب الله لبنان به ترور حریری با هدف ایجاد فتنه تن داد./980/گ
ارسال نظرات