۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۹۵۸۰۳
همزمان با دهه فجر؛

یکصد کانون فرهنگی مساجد در گیلان افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی‌ و هنری مساجد گیلان گفت: یکصد کانون فرهنگی و هنری همزمان با دهه فجر امسال راه اندازی و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
کانون مساجد


 حجت ‌الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی‌ و هنری مساجد گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا رشت، با اشاره به این که در حال حاضر 179 کانون فرهنگی‌هنری در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: تعداد این کانون های فرهنگی تا پایان امسال به 300 کانون می رسد.

وی افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر نیز صد کانون فرهنگی فرهنگی مساجد در مناطق مختلف استان گیلان افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام پور ابراهیم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تنها در تابستان امسال بیش از دو هزار کلاس های علمی، فرهنگی و دینی از سوی کانون های مساجد استان برگزار شد، افزود: 34هزار نفر در این کلاس های آموزشی شرکت کردند.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی‌ و هنری مساجد گیلان، در ادامه همچنین از فعال بودن 134 باب کتابخانه در مساجد استان خبر داد و بیان داشت: از این تعداد  56 کتابخانه باز و 78 باب آن کتابخانه عمومی است.

وی بیان داشت: علاوه بر این نه کانون تخصصی فرهنگی و هنری مساجد استان در زمینه‌های ورزش، همایش، کتابخوانی و مهدویت فعالیت می‌کنند که از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

حجت الاسلام پورابراهیم اضافه کرد: همه فعالیت ها و برنامه ریزی های کانون های مساجد، قرآن‌محور است و معارف دینی، وبلاگ نویسی، نقاشی و طراحی، شعرشناسی، معرفت‌شناسی، مشاوره و دفاع شخصی از جمله برنامه‌های دیگر کانون‌ها است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره شیوه های نوین آموزش معارف و اخلاق سال آینده به میزبانی استان گیلان خبر داد./950/پ202/الف

ارسال نظرات