۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۹۵۸۱۳
عضو مجلس خبرگان:

شهادت مردان بزرگی چون نواب صفوی درخت انقلاب را تنومند کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فداییان اسلام به معنای واقعی کلمه فدایی اسلام و ارزش های دینی بودند، تاکید کرد: شهید نواب صفوی و همرزمان وی در راستای مبارزه با رژیم شاهنشاهی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي


حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهداف حرکت شهید نواب صفوی تصریح کرد: فداییان اسلام به رهبری نواب صفوی جزو اولین گروهایی بودند که برای مبارزه با رژیم شاه حرکت های اسلامی را با پیروی از روحانیت و مرجعیت شروع کردند.

وی ابراز داشت: در این مسیر بزرگانی به شهادت رسیده اند، از جمله مرحوم نواب صفوی و همرزمان این مرد بزرگ که در سال 1334 بعد از آن که فعالیت های آنها توسط رژیم لو رفت دستگیر و به زندان‌های رژیم منتقل و بعد از محاکمه صوری به اعدام محکوم شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این شهادت ها و خون های پاک بود که ریشه های انقلاب اسلامی را در جامعه ایجاد کرد و سبب بارور شدن درخت تنومند انقلاب اسلامی شد.

وی تصریح کرد: خون هایی که به پای این درخت ریخته شد به اسلام عزت بخشید و دشمنان اسلام را خوار و ذلیل کرد، این حرکت بود که آرام آرام مردم را بیدار کرد و در نهایت با رهبری های امام راحل این جریان پیگیری شد و مردم به دنبال مرجعیت و ولایت حرکت های جانانه خود را برای به زیر کشیدن حاکمان وقت و پایان دادن به سلطه رژیم ستمشاهی دنبال کردند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: 22 سال بعد از این جریان، همان شخصی که دست او به خون متدینان این مرز و بوم آغشته شده بود مجبور به فرار شد و نزدیک ترین حامیان او هم وی را نپذیرفتند و مجبور شد در کشور مصر ساکن بشود و در همان جا نیز به بدترین شکل ممکن عمر وی پایان یافت.

وی با بیان اینکه فدائیان اسلام به معنای واقعی کلمه فدایی اسلام و ارزش های دینی بودند و هدفی اجز اعتلای دستورات اسلام و حاکم کردن احکام قرآن در جامعه نداشتند، اظهار داشت: امروز که نظام اسلامی به بار نشسته است، جای خالی این عزیزان در عرصه های مختلف برای علم افزایی و ایجاد بصیرت در بین توده های مردم احساس می شود. /924/ت302/ع

ارسال نظرات