۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۹۵۸۲۰

ارسال 740 اثر به دبیرخانه کنگره ملی حضرت زینب

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری کنگره ملی حضرت زینب(س) گفت: تا کنون به دبیرخانه کنگره 740 اثر در موضوعات فراخوان شده ارسال شده است.
حضرت زينب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمد یوسف شاکری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، ‌روز گذشته در نخستین نشست خبری با خبرنگاران به برگزاری کنگره کشوری حضرت زینب‌(س) در ارومیه اشاره کرد و افزود: تا کنون به دبیرخانه کنگره 740 اثر ارسال شده است که این تعداد 108 مورد شعر، 24 مورد وبلاگ، 275 مقاله، 86 انشاء و 94 اثر هنری را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: از مجموع آثار دریافت شده 14 مقاله، 6 اثر هنری، 3 وبلاگ، 3 شعر و ده انشا و نقاشی به عنوان برترین اثر ها انتخاب و از صاحبان آنها با اهداء جوایز نفیسی تجلیل می شود.

شاکری خاطرنشان کرد: بیشترین آثار ارسال شده از استانهای آذربایجان غربی، خراسان، اصفهان، مازندران و گلستان می باشد.

این مقام مسؤول اخلاق در خانواده، تعمیق فرهنگ الهی و انسانی و ارائه شیوه علمی در توانمندسازی و الگوگیری آحاد جامعه و به ویژه بانوان را از اهداف اصلی برگزاری کنگره کشوری حضرت زینب (س)اعلام کرد.

کنگره حضرت زینب بین المللی می شود

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی با اعلام اینکه مرحله شهرستانی کنگره حضرت زینب(س) امسال در شهرستانهای خوی، سلماس، میاندوآب، شاهین دژ و نقده برگزار شد، گفت: مرحله کشوری آن نیز در پنج استان کشور از جمله آذربایجان غربی،قم، فارس، کرمانشاه و گلستان برگزار خواهد شد.

شاکری ابراز امیدواری کرد: از سالهای آتی این کنگره به صورت فراملی و در سطح بین المللی اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به عدم تحقق اعتبارات اختصاص داده شده به این کنگره، اعلام کرد: 800 میلیون ریال اعتبار با همکاری استانداری، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، سپاه شهدا، صدا و سیما و دانشگاهها و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان برای کمک به برگزاری این کنگره اختصاص یافته که هنوز محقق نشده است.

شاکری با یادآوری اینکه برگزاری کنگره کشوری حضرت زینب‌(س) به علت نبود اعتبار متوقف نمی‌شود، تصریح کرد: این کنگره کشوری روز دوم و سوم بهمن‌ماه امسال در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می شود.

100 درصد برنامه های سپاه متأثر از ادبیات قرآن است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: در ابتدای سال 90 و با آغاز اجرای برنامه پنجم توسعه کشور برنامه های سپاه شهداء آذربایجان غربی نیز به صورت تاکتیک های سالانه اجرایی می شود.

شاکری با تاکید بر این‌که صددرصد برنامه‌های سپاه متأثر از ادبیات قرآن، دین و فرهنگ است، افزود: حتی در حوزه نظامی هم از همین زاویه نگاه می کنیم، نوع نگاه‌ها مشروعیت و مقبولیت بخشی است که این امر نیز متأثر از قرآن و سنت است.

گفتنی است، آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید قم، آیت الله  سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و سید محمدحسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سخنرانان ویژه کنگره کشوری حضرت زینب (س) هستند./ 936/پ202/س
ارسال نظرات