۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۹۵۸۳۴
آیت الله صافی گلپایگانی:

بهره وری و استفاده از منابع طبیعی باید ضابطه مند باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، با تاکید بر اینکه بهره وری و استفاده از منابع طبیعی باید ضابطه مند باشد تا حق کسی ضایع نشود، گفت از منابع طبیعی باید به گونه ای استفاده شود که مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، روز دوشنبه در دیدار معاونان و مدیران سازمان جنگل ها و منابع طبیعی کشور، با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در اسلام، مطالبی را درباره ضرورت استفاده درست از منابع طبیعی بیان کرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده و بهره برداری حداکثری از منابع طبیعی، ابراز داشت: از این منابع باید به گونه ای بهره برداری و استفاده شود که مشکلی برای مردم ایجاد نگردد و در این راستا باید از دستورات شرع نیز متابعت و پیروی شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در زمینه حفظ منابع طبیعی باید دقت کامل صورت گیرد و از افراط و تفریط نیز اجتناب شود، تصریح کرد: منابع طبیعی باید برای نسل های آینده نیز باقی بماند تا همه بتوانند از این نعمت های خدادادی بهره مند شوند.

وی منابع طبیعی را حق همه مردم دانست و ابراز داشت: باید به یک اندازه از این منابع در جهت رفاه و تامین آسایش مردم بهره گرفته شود.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه بهره برداری از منابع طبیعی و جنگل ها باید تحت ضوابط و قوانین خاصی باشد تصریح کرد: بهره وری و استفاده از منابع طبیعی باید ضابطه مند باشد تا حق کسی ضایع نشود.

این مرجع تقلید در ادامه این دیدار که شماری از معلمان و مربیان تربیتی و پرورشی شهرستان خمینی شهر نیز حضور داشتند، مقوله تعلیم و تربیت را یکی از مهم ترین عرصه ها در دین مبین اسلام دانست.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مقوله تعلیم و تربیت از اهم مسائل است، ابراز داشت: دین مبین اسلام توجه بسیار جدی و اساسی به این مقوله دارد و ما باید به ابعاد و جوانب مختلف این موضوع توجه کنیم.

این مرجع تقلید نقش معلمان را در تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان بسیار برجسته و حساس خواند و با تاکید بر ضرورت توجه به حفظ هویت اسلامی و دینی جامعه، خطاب به معلمان حاضر در جلسه، بیان داشت: به شغل تان افتخار و با تمام توان برای تربیت درست نسل جوان کار و فعالیت کنید. /924/پ202/ج

ارسال نظرات