۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۹۵۸۴۸
رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خبر داد؛

تولید اندیشه دینی و دانش های قرآنی رویکرد جدید مرکز فرهنگ و معارف قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مرکز فرهنگ و معارف قرآن به عنوان بزرگترین مرکز پژوهش های قرآنی، تولید اندیشه دینی و دانش های قرآنی را جزو رویکردهای جدید خود قرار داده است.
حجت الاسلام محمد صادق يوسفي مقدم

حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم، رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری مبنی بر حضور قرآن در زندگی مردم و مراکز علمی و دانشگاهی، مرکز فرهنگ و معارف قرآن، رویکردهای جدیدی را تعریف کرده است.

وی با بیان این که مرکز فرهنگ و معارف قرآن وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بزرگترین و برترین مرکز پژوهش های قرآنی است، افزود: این رویکرد ها در مسیر تولید اندیشه دینی و دانش های قرآنی است.

حجت الاسلام یوسفی مقدم با اشاره به خروجی بسیار این مرکز اظهار داشت:‌ توانمندی نیروهای مرکز فرهنگ و معارف قرآن و پشتوانه علمی موجود همراه با برگزاری دوره های دانش افزایی موجب می شود تا زمینه رسیدن به این رویکردها فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیست سال سابقه تحقیق و پژوهش تا کنون 140 اثر به جامعه تقدیم کرده است و هم اکنون هفتاد عنوان پژوهشی در حال انجام و سی اثر نیز در دست انتشار دارد.

وی یاد آور شد: آثار تولیدی مرکز جدا از انتشار مکتوب به صورت نرم افزارهای مختلفی همچون پرسمان های قرآنی، شجره طوبی، فرهنگ قرآن و دائره المعارف قرآن عرضه شده است، همچنین این آثار در پایگاه های اینترنتی مرتبط با مرکز نیز به صورت برخط در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن تأکید کرد:‌برگزیده شدن نزدیک به بیست اثر از مجموعه آثار مرکز در نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف پژوهشی همچون کتاب سال حوزه، نمایشگاه های بین المللی کتاب و قرآن، جشنواره کتاب فصل نشان دهنده بخشی از عملکرد این مرکز پژوهشی است.

وی تصریح کرد: حجم آثاری همچون فرهنگ قرآن در 33 جلد و دائره المعارف قرآن در هفت جلد بر اهمیت کارهای پژوهشی صورت گرفته از سوی این مرکز می افزاید و در حقیقت پنجاه جلد کتاب از آثار این مرکز برگزیده شده است.

گفتنی است، علاقه مندان به استفاده از آثار این مرکز پژوهشی می توانند به پایگاه اینترنتی مرکز فرهنگ و معارف قرآن به نشانی http://www.maarefquran.com مراجعه کنند./919/ت 302/ع

ارسال نظرات