۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۹۵۸۶۳
امام جمعه شبستر:

فدائیان اسلام مبارزات خود را بر اساس مراحل امر به معروف ادامه می‌دادند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: فدائیان اسلام بر اساس آیات قرآنی و آموزه‌های دینی، پس از طی مراحل روشنگری، در نهایت مجبور به مقابله مسلحانه با معاندان شدند.
شهيد نواب صفوي، فدائيان اسلام نواب
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: شهدای فدائیان اسلام در آن مقطع تاریخی پس از مشاهده فتنه‌های زمان، مراتب امر به معروف و نهی از منکر را زیر نظر فقها و مراجع پیگیری کردند.

وی خاطر نشان کرد: مقابله با اسلام و فتنه گری در مقابل آموزه های دینی به حدی بود که شهید نواب صفوی طبق آیه صریح قرآن و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه) به مقابله با فتنه های زمان پرداخت و به رسالت تاریخی و شرعی خود عمل کرد.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه نواب صفوی ابتدا به جهاد با جهل و سوء استفاده دشمنان از توده های متدین کم سواد پرداخت، خاطر نشان کرد: اینکه عده ای حرکت فدائیان اسلام را خشونت بار معرفی می کنند، باید بدانند که نواب صفوی و یارانش بر اساس آیات قرآنی و آموزه های صحیح دینی، پس از طی مراحل روشنگری، در نهایت مجبور به مقابله مسلحانه با معاندان و تحریف کنندگان آیات الهی شدند.

امام جمعه شبستر با تاکید بر این‌که فدائیان اسلام بهترین و سریع‌ترین وظیفه شناسی شرعی را به نمایش گذاشتند، گفت: نواب صفوی با راه اندازی موج روشنگری فدائیان اسلام و شهادت آگاهانه و شجاعانه خود و یارانش نشان داد که مصلحت اندیشی در قبال فتنه گران و معاندان اسلام جایز نیست.

وی تصریح کرد: امروز نیز وظیفه شرعی مسلمانان روشنگری و بصیرت بخشی در مقابل فتنه گران و معاندان است، اگر به راه دین آمدند که بهتر وگرنه باید همان جوابی را بدهند که نواب صفوب و فدائیان اسلام دادند.

حجت الاسلام محمدزاده در پایان با اشاره به رهبری روحانیت در نهضت های عدالت خواهی و حق طلبی در طول تاریخ گفت: تاریخ نشان داده که هر گاه رهبران این نهضت ها روحانیون بوده اند، این حرکت ها ختم به خیر شده، چنان‌که حرکت نواب صفوی و فدائیان اسلام که زیر نظر فقها و مراجع زمان بود، در نهایت منجر به پیروی انقلاب اسلامی ایران شد./935/ت303/س
ارسال نظرات