۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۹۵۸۷۳

طرح اتوماسیون اداری در حوزه علمیه خوزستان اجرایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون برنامه ریزی و فناوری حوزه علمیه خوزستان، از اجرایی شدن طرح اتوماسیون اداری در حوزه علمیه خوزستان خبر داد.
رايانه و اينترنت
ارسلان ظاهری، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اجرای طرح اتوماسیون اداری در مدارس علمیه خوزستان، اظهار داشت: این معاونت برای سهولت در انجام فعالیت های اداری و ارتقاء کمی و کیفی مدارس علمیه، طرح اتوماسیون اداری را اجرا می کند.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به اهداف برگزاری طرح اتوماسیون اداری در حوزه علمیه خوزستان، گفت: صرفه جویی در هزینه ها، ارتقاء قدرت پاسخگویی به مراجعان، افزایش سرعت کار، کاهش هزینه های مصرفی و ارتقاء امنیت در انتقال اسناد، از اهداف برگزاری طرح اتوماسیون اداری است.

وی با اشاره به مطالعات گسترده و دقیق درباره طرح اتوماسیون اداری حوزه علمیه خوزستان، برخی از مراحل اجرایی این طرح بزرگ برشمرد و اظهار داشت: امکان سنجی، اجرای برنامه مهندسی طراحی مقدماتی و اجرای طرح مهندسی تفصیلی، از مراحل اجرایی طرح اتوماسیون اداری است.

ظاهری به مرحله امکان سنجی از طرح اتوماسیون اداری اشاره کرد و اذعان داشت: مرحله نخست با هدف بررسی فعالیت های در دست اقدام این طرح انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات حوزه علمیه خوزستان، به مرحله دوم فاز اول طرح اتوماسیون اداری اشاره کرد و گفت: مرحله مهندسان طراحی مقدماتی که عمده فعالیت آن آمار گیری نسبت به وسایل و تجهیزات مورد نیاز این طرح بزرگ است که برای عملی کردن آن از هر مدرسه علمیه یک نفر را به عنوان رابط فناوری و اطلاعات انتخاب کردیم تا بتواند نسبت به مسایل فنی و ارتباطی طرح اتوماسیون اداری آشنایی داشته باشد.

وی با اشاره به گام های اجرایی طرح اتوماسیون اداری در خوزستان، اظهار داشت: راه اندازی خطوط اینترانت از نخستین گام های اجرایی طرح است که موجب افزایش امنیت خطوط می شود و برای اجرایی شدن آن مقدمات کار را انجام داده ایم.

ظاهری با بیان این که برای راه اندازی طرح اتوماسیون اداری باید سه مرحله را اجرا می کردیم، گفت: مرحله اول و دوم، بستر نرم افزاری وسخت افزاری و مرحله سوم آموزش کاربران نرم افزار است که این معاونت برای اجرا کردن مرحله اول، اهواز را به عنوان مرکز سرور قرار دادیم و سایر شهر های استان را به آن متصل می کنیم.

وی به مرحله دوم از طرح اتوماسیون اداری اشاره کرد و بیان داشت: در مرحله سخت افزاری باید اطلاعات مربوطه را در مرکز سرور وارد کنیم و همچنین ویدیوکنفرانسی را در مدارس علمیه خوزستان نصب کنیم تا اساتید مدارس علمیه بتوانند به راحتی به کار خود بپردازند./945/ت302/ص
ارسال نظرات