۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۹۵۹۱۵
آیت‌الله ملکوتی:

ولایت فقیه حافظ مردم در عصر غیبت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ملکوتی گفت: در زمان غیبت، هدایتی که مردم را از گمراهی‌ها حفظ کند، همان پیروی از ولایت فقیه است.
آيت الله مسلم ملکوتي
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، آیت‌الله مسلم ملکوتی در دیدار جمعی از سپاهیان اظهار داشت: قم شهر علم و اجتهاد است و کسانی که در آن مشغول خدمت هستند، وظیفه بسیار سنگینی دارند.

وی با اشاره به بخشی از وصایای پیامبر‌(ص) گفت: رسول اکرم‌(ص) در حجةالوداع و حتی به غیر از آن، خطبه‌های متعددی را در بیان ضرورت وجود و اهمیت اصل ولایت برای مسلمانان ذکر کردند؛ چرا که اسلام آخرین دین الهی و حضرت محمد مصطفی(ص) نیز خاتم الانبیاء هستند؛ از این رو بقای اسلام بدون ولی و جانشین پیامبر(ص) آن ممکن نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) به اعتبار اینکه وحدت در اسلام و میان مسلمانان حاکم باشد، در خطبه‌های مختلف و به ویژه خطبه معروف غدیر، مسلمانان را با این سخن که «همه شما با هم برادر هستید»، توصیه به وحدت کرده و هشدار دادند که اختلاف منجر به کفر می‌شود.

آیت‌الله ملکوتی افزود: پیامبر اسلام از جنگ‌هایی چون صفین، جمل و حتی از اختلافاتی که امروز وجود دارد اطلاع داشتند، از این رو تأکید فراوان روی وحدت کرده‌اند.

وی گفت: امروزه با جمعیت یک ونیم میلیاردی مسلمان در سراسر جهان، باید پرسید که چرا آنان در برخی از امور به جان هم افتاده‌اند؟

این استاد حوزه با اشاره به سفارش دیگر پیامبر اسلام مبنی بر اینکه بعد از خود، قرآن و عترت را میان مسلمانان به یادگار گذاشتند، تصریح کرد: از این سفارش پیامبر‌(ص) که البته مورد تأکید اهل سنت نیز قرار گرفته است، دو جنبه قابل برداشت است که یکی تحریف نشدن قرآن و دیگر اینکه غیر از پنج تن آل عبا، تمام ‌امامان معصوم(ع) نیز جزو عترت و اهل بیت(ع) رسول الله(ص) هستند.

وی تأکید کرد: در زمان غیبت نیز هدایتی که مردم را از گمراهی‌ها حفظ کند، همان پیروی از ولایت فقیه است.

این استاد حوزه با بیان اینکه منافقان از همان لحظه اول رحلت پیامبراسلام(ص) تا به امروز، به ایجاد اختلاف دامن زده‌اند، بیان داشت: علت عقب ماندگی برخی کشورهای مسلمان، فعالیت‌های منافقان است که از زمان رحلت پیامبر(ص) تا کنون ادامه داشته است.

براساس گزارش حوزه نیوز، آیت‌الله ملکوتی در پایان با اشاره به جنگ شش روزه اعراب با رژیم صهیونیستی ادامه داد: در جنگ شش روزه‌ای که اعراب با رژیم اشغالگر فلسطین داشتند، آمریکا با ایجاد یک پل ارتباطی هوایی، تجهیزات جنگی را برای رژیم صهیونیستی ارسال می‌کرد و کشورهای عرب در حال جنگ با وجود اینکه می‌دانستند که این تجهیزات علیه آنان به کار گرفته می‌شود، به دلیل ترس از آمریکا، جرأت اعتراض به آمریکا را نداشتند، اما امروزه انقلاب اسلامی ‌ایران زبان آنان را باز کرده است؛ به گونه‌ای که آنها نیز در بسیاری از مسائل و اختلافاتی که به وجود می‌آید، آمریکا را مقصر می‌دانند. /901/د102/ص
ارسال نظرات