۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۹۵۹۱۷
مدیر حوزه علمیه غرب تهران:

ایدئولوژی آینده جهان بازگشت به حکمت مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه غرب تهران گفت: با آغاز انقلاب اسلامی ایران، دموکراسی و جمهوریت واقعی در سایه تعالیم دینی وارد صحنه شد.
حجت الاسلام سيدمحمد قائم مقامي، مدير حوزه علميه غرب تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمد قائم مقامی، مدیر حوزه علمیه غرب تهران، شب گذشته در نشست تخصصی مهدویت که در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بشر به دو ایدئولوژی شرق و غرب که هر دو از آموزه های اصیل دینی اسلام منحرفند، گرایش داشتند.

وی خاطر‌نشان کرد: در تفکرات شرقی معنویت، دین و حتی گرایش به عالم غیب وجود دارد، اما نه آن‌گونه که پیامبر اسلام(ص) سفارش داشته، تاکید مکتب شرق بر نوعی تصوف و عرفان انحرافی است.

حجت الاسلام قائم مقامی گفت: ایدئولوژی شرق اذعان می کند که ما همه را دوست داریم و مؤمن و کافر فرقی ندارد، حتی شیطان را دوست داریم، چراکه ابلیس نیز بنده خداست، اساس تفکر شرقی تولی مؤمن و کافر است.

وی با بیان اینکه ایدئولوژی شرق در عالم سیاست، معتقد به سیستم پادشاهی است، ادامه داد: جبرگرایی، توهم در مورد خداوند و عدم قبول ولایت در دین جزو مشخصات حکمت شرق است.

مدیر حوزه علمیه غرب تهران در ادامه تاکید کرد: گاهی این طور تصور می شود که اگر ما با ایدئولوژی غرب مخالفیم، می خواهیم به مکتب شرقی برگردیم، در حالیکه چنین نیست، تفاوت هایی میان ایدئولوژی های شرق و غرب وجود دارد، اما در اصل یکی هستند.

حجت الاسلام قائم مقامی با بیان این‌که در مکتب غرب تاکید بر عقل گرایی مطلق است، اظهار داشت: در این ایدئولوژی عقل با دین و ایمان متضاد می شود و به به اصطلاح اصلت به انسان، طبیعت و ماده داده می شود.

وی گفت: در تفکر فلسفی غرب عقل بشری نمی تواند در مورد خدا و معاد صحبت کند و این ایدئولوژی در سیاست ادعای دموکراسی دارد، اما در واقع اینطور نیست.

مدیر حوزه علمیه غرب تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران آغاز ایدئولوژی آینده جهان است، خاطر نشان کرد: با انقلاب اسلامی ایران دموکراسی و جمهوریت واقعی در سایه تعالیم دینی وارد صحنه می شود، اما باید دید آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین کشوری که ادعای دموکراسی و جمهوریت دارد، چرا با نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف است.

وی تصریح کرد: درست است این کشور ادعای دموکراسی دارد، اما علنا ادعای سلطنت و شاهی جهان می کند و این‌گونه استدلال می آورد که چون خدا خواسته و آمریکا را دوست دارد، می خواهد شاه جهان شود، بنابراین می توان گفت؛ ایدئولوژی غرب ادامه ایدئولوژی شرق است.

حجت الاسلام قائم مقامی خاطر نشان کرد بشر با تجربه های مختلفی که داشته یا گرایش به مکاتب شرقی و یا به سمت غرب متمایل شده، با این تفاوت که در چند قرن اخیر و قبل از انقلاب اسلامی ایران جریان حاکم ایدئولوژی غربی بوده است.

مدیر و مؤسس حوزه علمیه غرب تهران در ادامه به تشریح حکمت اسلامی در نظام کنونی بشر پرداخت و اظهار داشت: ایدئولوژی اسلام تعلقی به شرق و غرب ندارد، هر قوم و نژادی با هر تاریخ و سابقه و فرهنگی می تواند به این مکتب که بر اساس حکمت و فطرت الهی و نبوی است، دل ببندد.

وی گفت: در ایدئولوژی و حکمت نبوی هم عقل، هم ایمان، هم عبودیت و هم انسانیت به معنای واقعی کلمه وجود دارد، امروز اگر عده ای اعتقاد ندارند که غرب به ورشکستگی سیاسی و بن بست رسیده است، کافیست به متفکران امروزشان بنگرند، به یقین می توان گفت؛ ایدئولوژی آینده جهان بازگشت به حکمت مهدوی است.

گفتنی است، سلسله جلسات تخصصی مهدیت به همت بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز دهه پایانی هر ماه شمسی برگزار می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات