۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۹۵۹۳۶
آیت الله نوری همدانی:

گسترش ایران هراسی در منطقه توطئه غرب است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، ایران هراسی در منطقه و اسلام هراسی در غرب را از مهم ترین توطئه های استکبار جهانی و آمریکا عنوان کرد و دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف را تحسین کرد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر سه شنبه در دیدار شماری از فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کننده در اردوهای تعالی بصیرت، برگزاری این طرح در شهر مقدس قم را بسیار سودمند و مفید ارزیابی و بر ضرورت بهره گیری بیشتر شرکت کنندگان در این دوره ها از فضای فرهنگی و مذهبی قم جهت ارتقا بصیرت تاکید کرد.

وی از قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) و خاستگاه انقلاب اسلامی یاد کرد و ابراز داشت: طبق آموزه های دینی و روایات در آخرالزمان بساط علم در این شهر پهن می شود و صدای اسلام ناب از قم به گوش جهانیان می رسد.

حضرت آیت الله نوری همدانی شناخت فرهنگ انقلاب را امری ضروری و لازم ارزیابی کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط بسیار سخت و دشواری در کشور حکمفرما بود و دست نشاندگان آمریکا و استکبار کشور را محل تاخت و تاز خارجی ها کرده بودند.

این مرجع تقلید با اشاره به دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، بیداری محرومان و مستضعفان جهان را به برکت امواج فراگیر نظام اسلامی دانست و ایران هراسی در منطقه خاورمیانه و اسلام هراسی در غرب را از مهم ترین توطئه های دشمنان و استکبار جهانی عنوان کرد.

وی با اشاره به شخصیت شهید نواب صفوی، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار در شرایطی که فحشا و منکرات در جامعه رواج داشت و از سویی دیگر استبداد و استعمار در کشور حاکم و شرایط بسیار خفقان بود، فعالیت های خود را انجام می داد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهید نواب صفوی و همرزمان وی با فعالیت هایی که انجام دادند راه انقلاب اسلامی را هموار کردند، گفت: خوشبختانه با مجاهدت های فراوان افراد مخلص و شخصیت های بزرگ زمینه های پیروزی انقلاب فراهم و استعمار و استبداد سرنگون شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف سربلند و سرفراز است، ابراز داشت: مجاهدان و رزمندگانی شجاع با ایفای نقش در عرصه های مختلف ایران اسلامی را به اوج عزت و اقتدار رسانده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین در ادامه به تحلیل و بررسی مسائل روز جهان پرداخت و با اشاره به تحولات اخیر در کشور تونس، ابراز داشت: مدت ها بود که صدای اذان در این کشور شنیده نمی شد، اما با قیام مردم که نشات گرفته از انقلاب اسلامی بود و فرار زین العابدین بن علی شرایط دگرگون شد.

وی تصریح کرد: طبق اخبار منتشر شده زین العابدین بن علی بیش از یک تن و نیم طلا را با خود برده و به عربستان فرار کرده است، این شرایط در زمان شاه ایران نیز وجود رخ داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، بیداری مردم تونس را به برکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: اتفاقات و تحولاتی که در تونس رخ داد حاکمان کشورهای مصر و اردن را هراسان و نگران کرده است. /924/پ202/ع
ارسال نظرات