۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۹۵۹۴۸
آیت‌الله تسخیری در دیدار علمای عضو مجمع تقریب هند:

همه حرکت جمهوری اسلامی بر خط وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله تسخیری در دیدار علمای شیعه و اهل سنت مناطق مختلف هند ابراز داشت: همه فرمایشات امام راحل(ره) و رهبری عظیم‌الشأن ما امام خامنه‌ای و سراسر قانون اساسی جمهوری اسلامی و همه برنامه‌های نظام ما، در خط وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.
آيت الله تسخيري


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی تسخیری، ظهر روز دوشنبه بیست و هفتم دی‌ماه، در دیدار بیست تن از علمای شیعه و سنی عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی هند، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه سفر به تهران برای علمای هند، سفری پرخاطره و جذاب باشد، گفت:‌ در مسیری که در این سفر طی خواهید کرد، به وضوح خواهید دید که ملت قهرمان ایران چقدر برای اجرای قرآن مصر هستند و انقلاب اسلامی چه تحول عظیمی را در این کشور به وجود آورده است.

آیت‌الله تسخیری در ادامه گفت: نتایج انقلاب نشان داد که مردم ایران عاشق اسلام و قرآن و ضد استبداد هستند و در راه انقلاب بزرگ اسلامی خود و وجود بابرکت امام امت خمینی کبیر(ره)، از همه وجودشان مایه گذاشته و فداکاری می‌کنند تا حکومت اسلام و قوانین اسلام و قرآن در کشور پیاده شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تبلیغات استکبار جهانی به گونه‌ای تصویر کرده بود که نظام شاهنشاهی محال است تغییر کند و همه ابرقدرت‌های جهان از شرق و غرب پشتوانه این رژیم پوسیده بودند. حتی آقای نیکسون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا اعلام کرده بود که ایران جزیرة الامان است و اطمینان داشتند که ایران تسلیم خواسته‌های آنها و پشتیبان جدی اسرائیل در خاورمیانه است. در واقع ایران را مرکز تهاجم به اردوی شرق و مرکز توطئه‌ها و فساد و انحرافاتشان قرار داده بودند. حتی ارتشی در ایران درست کرده بودند به نام جاویدان که حارسان جاوید نظام شاهنشاهی باشد. ولی امواج انقلاب اسلامی و حرکت توده‌های مسلمان به رهبری امام راحل همه حساب‌های استکباری را به هم ریخت.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و تحولاتی که این انقلاب در ایران رقم زد، افزود: بعد از پیروزی انقلاب، برنامه‌ریزی برای تحول در آموزش و پرورش، تحول در دانشگاه‌ها، تحول در رسانه‌های گروهی و همه عرصه‌های و تحول در برنامه‌های اقتصادی کشور رقم خورد. اولین قانون بانکداری بدون ربا در کل جهان اسلام در ایران منتشر شد و برنامه‌های قرآنی و تعلیم زبان عربی در ایران به شکلی خاص گسترش یافت.

آیت‌الله تسخیری همچنین به حرکت جمهوری اسلامی ایران و انقلاب امام خمینی(ره) در راه وحدت امت اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی به خوبی تشخیص داد که استکبار جهانی برای تحقق سه هدف بزرگ همه توان خود را بسیج کرده است؛ یکی ایجاد تفرقه بین امت اسلامی، دیگری عقب مانده نگهداشتن امت اسلامی و سوم، ایجاد فرهنگ جدایی دین از زندگی و سیاست. انقلاب ما با تشخیص این سه هدف استکباری و شوم، وارد صحنه مبارزه شد.

وی تأکید کرد:‌ همه فرمایشات امام راحل(ره) و همه سخنان رهبری عظیم‌الشأن ما امام خامنه‌ای و سراسر قانون اساسی جمهوری اسلامی و همه برنامه‌های نظام ما، در خط وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است. گواه بر این مدعا نیز اختصاص یک هفته بزرگ و مهم در هر سال به نام وحدت و همچنین تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب است که قصد دارد حرکت قرن گذشته قاهره به نام دارالتقریب را ادامه دهد.

آیت‌الله تسخیری خاطرنشان کرد: حرکت جمهوری اسلامی برای تقریب قلوب و تعارف دلها به محض آغاز با استقبال عظیم جهانی مواجه شد و روز به روز نیز بر گستره و عمق باور به این حرکت افزوده می‌شود. از این روست که استکبار تلاش می‌کند همه عوامل تفرقه را در میدان مقابله با حرکت تقریبی جمهوری اسلامی نگه دارد.

هند یکی از ابرقدرت‌های جهان امروز است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، درباره کشور هند گفت: ما معتقدیم که هند یکی از ابرقدرت‌های جهان امروز است و مسلمانان هندوستان می‌توانند در این کشور نقش عظیمی داشته باشند به این شرط که در مسیر وحدت گام بردارند.

آیت‌الله تسخیری در پایان سخنان خود، اظهار امیدواری کرد که روزی نه چندان دور، همه امت اسلامی به این نتیجه برسند که یگانه راه مقابله با تهاجم استکبار و یگانه راه تحقق اهداف بزرگ اسلامی که در قرآن ترسیم شده، وحدت امت است؛ امتی که دارای امکانات بسیار عظیمی است و تنها در سایه وحدت می‌تواند همه این امکانات گسترده خود را در مسیر رشد و تعالی اسلامی مورد بهره‌برداری قرار دهد.

گفتنی است در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام سید شیر محمد جعفری، مسئول دربار، حسین بمبئی و مولانا محمد رفیق قاسمی دبیر جماعت اسلامی هند از دهلی‌نو به سخنرانی و ابراز تشکر از برگزاری این ضیافت و سفر پرداختند.

مولانا محمد رفیق قاسمی در سخنان خود اظهار داشت: در همین ابتدای سفر در تهران دریافتم که اگر ریاست کشور در دست علمای دینی باشد خداوند عالم چه نعمات و برکات عظیمی را به ملت عنایت می‌کند.

گفتنی است، علمای هندی حاضر در این میهمانی که ۲۰ نفر بودند، پس از دیدار با آیت‌الله تسخیری عازم جماران شدند تا از بیت حضرت امام خمینی(ره)، نگارخانه و حسینیه جماران بازدید کنند.

برنامه‌های روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هیأت نیز سفر به مشهد مقدس و سفر به شهر مقدس قم و دیدار با آیات عظام جعفر سبحانی و جوادی آملی است. همچنین در سفر به قم از جامعة‌المصطفی العالمیة حوزه علمیه قم و کتابخانه آیت‌الله مرعشی‌نجفی دیدن خواهند کرد. /901/د102/ع

ارسال نظرات