۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۹۶۰۳۵

کرسی سراسری تلاوت قرآن در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ برنامه سراسری تلاوت قرآن کریم با عنوان «کرسی تلاوت» در مسجد کدخداباشی تبریز برگزار شد.
کرسي ملي تلاوت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اجرای برنامه کرسی تلاوت که با استقبال بی نظیری روبرو شد، به طور مستقیم از رادیو قرآن پخش و توسط شبکه سراسری قرآن و واحد تولید صدا و سیمای آذربایجان شرقی ضبط شد.

وی گفت: در این برنامه قاری بین المللی قرآن کریم حامد شاکرنژاد و سه قاری کشوری آذربایجان شرقی ابراهیم عبدی، ابوالفضل وکیلی و علیرضا سلطانی به تلاوت قرآن پرداخته و همچنین گروه بین المللی تواشیح "طارق" به اجرای برنامه پرداختند.

داننده با بیان اینکه تربیت قرآنی، جامعه را تبدیل به پایگاه مستحکم معنوی می کند، افزود: ضبط ترتیل تصویری قرآن کریم توسط "استاد زارعان" ازجمله فعالیتهای ماندگاری است که آغاز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر گفت: برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی امسال نسبت به سال های گذشته هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی حدود دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود:‌ برگزاری بیش از سی نمایشگاه کتاب و بیش از بیست نمایشگاه عکس در خصوص انقلاب و مشارکت بیش از پیش مطبوعات و خبرگزاری ها و پیش بینی جشنواره های مختلف در این خصوص از ویژگی های منحصر به فرد برنامه های امسال است.

داننده تاکید کرد: کمیته فرهنگی و هنری دهه فجر استان امسال با تاکید بیش از پیش به برنامه ریزی درخصوص جوانان و نیازهای جامعه بیش از 300 برنامه فرهنگی و هنری را در سطح استان اجرا می کند.

وی با اشاره به صبغه ارزشی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران و اهداف متعالی این نهضت عظیم بر لزوم تبیین آرمانهای این نظام مقدس و انتقال ارزشهای آن به نسلهای آینده تاکید کرد.

وی افزود: ایران اسلامی در عرصه مختلف جهانی به موفقیتها و پیشرفتهای عظیمی دست یافته که موجبات بروز بغض و کینه دشمنان را فراهم آورده و در این میان برگزاری باشکوه، گسترده و فراگیر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بک ضرورت بوده و باید از تمام ظرفیت های استانی در عرصه های مختلف بهره گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری جشنواره استانی عکس و فیلم کوتاه 'همراه انقلاب'، تجلیل از همایشگران و عاشوراپژوهان، همایش ادبی شعر فجر و نخستین جشنواره سراسری تیتر فجر را از اهم برنامه های این اداره کل در ایام دهه فجر عنوان کرد.

وی همچنین برگزاری آیین انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر،‌ مسابقه کاریکاتور با موضوع براندازی طاغوت و نمایشگاه پوستر انقلاب اسلامی توسط حوزه هنری استان و نمایشگاه گزیده ای از اسناد و عکسهای انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی توسط سازمان اسناد ملی شمالغرب کشور را از دیگر برنامه های اجرایی این دهه برشمرد./935/د102/س
ارسال نظرات