۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۹۶۱۰۸
صبح امروز در قم؛

همایش علمی کاربردی تبلیغ ویژه ماه صفر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش علمی کاربردی تبلیغ، صبح امروز با حضور مبلغان اعزامی در دهه آخر صفر در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
همايش علمي کاربردي تبليغ ويژه دهه آخر صفر در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش علمی کاربردی تبلیغ، صبح امروز با حضور مبلغان اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در دهه آخر ماه صفر در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در بخشی از این مراسم، حجت الاسلام محمد حسین ابوترابی فرد،‌ نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه نفر گفت: برای دفاع از اندیشه های دینی و انقلابی و حضور در عرصه جنگ نرم نیازمند یک جریان منسجم هستیم تا با انگیزه عالی جهاد فی سبیل الله برای تبیین مبانی دینی گام بردارد.

وی ادامه داد: اگر انگیزه های مادی جایگزین انگیزه های بلند معنوی شود این حرکت ناتمام می ماند و در میان راه از حرکت باز می ایستد.

حجت الاسلام ابوترابی آگاهی به مقتضیات زمان از سوی مبلغان را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: رسالت حوزه علمیه قم تربیت انسان هایی همچون حضرت امام خمینی(ره) و وظیفه علمای دین تلاش در فهم درست از دین و تفقه در آن است.

وی خاطر نشان کرد: تبیین نقش نظام اسلامی و نظام دینی در تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی همچنین در رویدادهای کشوری منطقه ای، قاره ای و بین المللی از دیگر نکاتی است که مبلغان باید به آن توجه کنند.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در آستانه دهه آخر صفر بیش از 2500 مبلغ به سراسر کشور اعزام می شوند.

وی اظهار داشت: کارهای نمادین و ایجاد سنت های حسنه یکی از کاربردهای مهم تبلیغ است، یکی از این سنت های حسنه زیارت اربعین است که باید ماندگار شود.

وی خاطر نشان کرد: همزمانی دهه آخر صفر با دهه فجر انقلاب اسلامی برای بیان برکات، نتایج، دستاوردها و شکوه انقلاب اسلامی زمینه مناسبی است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: در منطقه شاهد بروز حوادثی هستیم که محصول مبانی انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن در میان دیگر کشور های اسلامی است.

وی ادامه داد: طرح هدف مند کردن یارانه ها حرکتی حساب شده با پشتوانه مطالعاتی بسیار دقیق و با جمع بندی تمام نظام است و اختصاص به یک طیف و گروه و جناح ندارد، اگر چه از سوی دولت دهم در حال اجرا است.

این پژوهشگر حوزه علمیه گفت: پرداختن مبنایی و دینی به این قضیه همچون رعایت مصرف، دوری از اسراف، توجه به اقشار ضعیف و کم درآمد و حمایت و همدلی نسبت به اجرای صحیح این قانون، تحمل برخی از ناملایمات و بیان برکات و دستاوردهای این طرح از نکاتی است که مبلغان لازم است به آن توجه کنند.

در بخش پایانی این همایش، حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی، استاد حوزه علمیه قم به سخنرانی پرداخت و گفت: برای شناختن نقش مثبت و منفی افراد در تاریخ باید به این نکته توجه کرد که مخالفان آن فرد یا جریان در مورد آن چه گفته اند.

وی در ادامه با ذکر مستنداتی از کتب اهل سنت به بیان گوشه ای از نظرات اهل سنت درباره مختار پرداخت و گفت:‌ برخی از اهل سنت گناهان ابن زیاد، عمر سعد و شمر را فراموش کرده و درصددند همه این گناهان را بر دوش مختار بیندازند.

وی خاطر نشان کرد، برخی می گویند در سریال مختار به عبدالله بن زبیر که صحابی پیامبر بوده است توهین شده است، پرسش این جا است که آیا حضرت امام حسین(ع) را که به شهادت رساندند صحابی پیامبر نبود، آیا بیست تن از صحابی پیامبر که همراه حضرت امام حسین(ع) بودند، صحابی نبودند، آیا حضرت زینب(س) صحابی پیامبر نبود./919/پ201/ع

ارسال نظرات