۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۹۶۱۱۳
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

مصوبات کارگروه های جامعه مدرسین به مقام معظم رهبری ارائه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از ارائه مصوبات و پیشنهادات مطرح شده در کارگروه های هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین به مقام معظم رهبری و نهادهای تصمیم گیری و تصمیم ساز حوزه خبر داد.
جلسه کار گروه هاي تخصصي جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، رییس کارگروه حوزه و ارتقا فرهنگ جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری این کارگروه و مطالب و دیدگاه های مطرح شده در آن، ابراز داشت: با توجه به سفر مقام معظم رهبری به قم، ایشان رهنمودهای بسیار مبسوط و حکیمانه ای را درباره حوزه های علمیه در عرصه های مختلف بیان کردند.

وی بیان داشت: در پی بیانات مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با جامعه مدرسین، شورای عالی و طلاب و روحانیان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصمیم گرفت که برنامه هایی را جهت پیگیری و تبیین بیانات ایشان در دستور کار قرار دهد.

وی اظهار داشت: بر این اساس جامعه مدرسین نخستین نشست مشترک خود را با اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم برگزار کرد و در این جلسه افزون بر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، جمع زیادی از اساتید حوزه نیز حضور یافتند و به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیگیری و تبیین بیانات و سخنان مقام معظم رهبری را محور اصلی کار این نشست مشترک عنوان و تصریح کرد: این نشست مقدمه برای تقسیم بیانات رهبر انقلاب در هشت محور در کمیسیون ها و کارگروه های ویژه شد.

وی ابراز داشت: جلسات کارگروهایی که رسالت های برون حوزوی حوزه های علمیه را عهده دار هستند، این هفته برگزار و جلسات کارگروه هایی که ماموریت های درون حوزوی را دنبال می کنند، هفته آینده برگزار خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در این کمیسیون ها و کارگروه ها اساتید و صاحبنظران شرکت می کنند و پیشنهادات خود را برای نحوه و چگونگی ارائه و تبیین بیانات رهبر انقلاب ارائه می کنند.

رییس کارگروه حوزه و ارتقا فرهنگ جامعه و مردم جامعه مدرسین، با تشریح مطالب و دیدگاه های ارائه شده در این کارگروه، ابراز داشت: اعضای حاضر در این کارگروه در نوبت صبح درباره مسائل مربوط به صدا و سیما به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی ادامه داد: در این جلسه آقایان پیشنهادات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را مطرح کردند و در جلسه عصر نیز راجع به حوزه و آموزش و پرورش و تهاجم فرهنگی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین این مباحث و دیدگاه ها مطرح خواهد شد و مصوبات و پیشنهادات کارگروه ها به نهادهای تصمیم گیر حوزه از جمله جامعه مدرسین، شورای عالی و مقام معظم رهبری تقدیم می شود. /924/ت302/ص
ارسال نظرات