۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۹۶۱۲۳
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات:

پرداختن به مبانی دینی طرح هدفمندی یارانه ها ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: سیاست هدف مند کردن یارانه ها حرکتی حساب شده با پشتوانه مطالعاتی بسیار دقیق و با جمع بندی تمام نظام است و اختصاص به یک طیف و گروه و جناح ندارد، اگر چه از سوی دولت دهم در حال اجرا است.
همايش علمي کاربردي تبليغ ويژه دهه آخر صفر در قم همايش علمي کاربردي تبليغ ويژه دهه آخر صفر در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز در همایش علمی کاربردی تبلیغ که با حضور مبلغان اعزامی در دهه آخر صفر برگزار شد گفت: در دهه آخر ماه صفر مناسبت هایی همچون اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) قرار دارد که لازم است مبلغان به آن توجه کنند.

وی در ادامه افزود:‌برخی از اهل سنت گمان می کنند که مقام حضرت علی(ع) و فرزندان گرامیش از پیامبر اکرم(ص) بالاتر است و از سوی دیگر برخی از شیعیان تصور می کنند که اهل سنت برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) احترامی قائل نیستند؛ هر دو گمان باطل است.

حجت الاسلام زادهوش اظهار داشت: کارهای نمادین و ایجاد سنت های حسنه یکی از کاربردهای مهم تبلیغ است، یکی از این سنت های حسنه زیارت اربعین است که باید ماندگار شود.

وی خاطر نشان کرد: همزمانی دهه آخر صفر با دهه فجر انقلاب اسلامی زمینه مناسبی برای بیان برکات، نتایج، دستاوردها و شکوه انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: در منطقه شاهد بروز حوادثی هستیم که محصول مبانی انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن در میان دیگر کشور های اسلامی است.

وی تأکید کرد: سیاست هدف مند کردن یارانه ها حرکتی حساب شده با پشتوانه مطالعاتی بسیار دقیق و با جمع بندی تمام نظام است و اختصاص به یک طیف و گروه و جناح ندارد، اگر چه از سوی دولت دهم در حال اجرا است.

حجت الاسلام زادهوش تصریح کرد: مبلغان با پرداختن مبنایی و دینی به این قضیه و بیان مطالبی همچون رعایت مصرف، دوری از اسراف، توجه به اقشار ضعیف و کم درآمد و حمایت و همدلی نسبت به اجرای صحیح این قانون، تحمل برخی از ناملایمات و بیان برکات و دستاوردهای این طرح از نکاتی است که مبلغان لازم است به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: در دهه اول ماه محرم 8600 مبلغ و در دهه آخر ماه صفر 2500 مبلغ به سراسر کشور اعزام شده اند و پیش از تبلیغ در همایش های علمی کاربردی تبلیغ و کارگاه های آموزشی دانش افزایی شرکت کرده اند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان گفت: پاسخگویی به شبهات روز از دیگر نکاتی لازم است که مبلغان به آن توجه کرده و شبهه های مطرح شده را از ذهن جوانان پاک کنند./919/پ202/ص

ارسال نظرات