۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۹۶۱۶۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

سفر مراجع تقلید به مناطق مختلف کشور، تأثیر فراملی دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به ارومیه گفت: با نگاهی به تحولات سال های اخیر کشور جمهوری آذربایجان و تأثیرپذیری مردم این کشور شیعی از علما و مراجع حوزه علمیه قم، اهمیت این سفر چهار روزه بیش از گذشته نمایان خواهد شد.
آغاز سفر آيت الله نوري همداني به آذربايجان غربي حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سفر چهار روزه آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید به استان آذربایجان غربی اظهار داشت: سفرهای استانی حضرت آیت الله نوری همدانی و دیدار چهره به چهره این مرجع بزرگ جهان تشیع با عموم مردم، همواره با نتایج مطلوبی همراه بوده است.

وی با اشاره به سفر حضرت آیت الله همدانی به شهر ارومیه گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی استان آذربایجان غربی، این سفر یقینا برکات و تاثیرات مطلوب فراملی خواهد داشت.

حجت الاسلام انتظاری ادامه داد: با نگاهی به تحولات سال های اخیر کشور جمهوری آذربایجان و تأثیرپذیری مردم این کشور شیعی از علما و مراجع حوزه علمیه قم، اهمیت این سفر چهار روزه بیش از گذشته نمایان خواهد شد.

امام جمعه جلفا تصریح کرد: شیعیان جمهوری آذربایجان که بیش از 80 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، علاقه فراوانی به مراجع عظام تقلید و رهبر فرزانه انقلاب دارند و همواره در پی یافتن آرا و نظرات فقهی ایشان هستند.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: تلاش های اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا در این کشور برای ترویج بدحجابی و تعطیلی احکام دینی، موجی از اعتراض های مردمی را در پی داشته که نشان از عمیق اسلام خواهی و علاقه به ائمه اطهار دارد.

وی خاطر نشان کرد: یه یقین مردم جمهوری آذربایجان اخبار حضور حضور آیت الله نوری همدانی در منطقه آذربایجان و ارومیه را پیگیری می کنند، از این رو به جرأت می توان گفت؛ این سفر با برکت تأثیر فراملی خواهد داشت.

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر تلاش اصحاب رسانه برای ترویج مبانی دینی در کشور شیعی جمهوری آذربایجان گفت: سفر حضرت آیت الله نوری همدانی سفری مناسب برای نشر معارف دینی از مرزهای ایران اسلامی است./935/ت302/س
ارسال نظرات