۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۹۶۱۷۲
آیت الله شبستری:

مذاکرات استامبول به نفع ایران دنیال می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: آخرین اخبار از نشست گروه 1+5 در استامبول ترکیه نشان می دهد که مذاکرات به نفع ایران دنبال می شود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: بازگشت غرب به روند مذاکره در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسنه ای ایران، نشان می دهد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و همچنین هم پیمانان این دو مستکبر، شکستی دوباره متحمل شده اند.

وی با بیان این که ابتکار عمب مذاکرات استامبول با ایران است، گفت: بازدید سفیران و نمایندگان 120 کشور جهان ار تأسیسات هسته ای ایران و اعتراف آنها به صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای کشور، ادامه مذاکرات در استامبول را برای غرب دشوار کرده است.

ایت الله شبستری با بیان این که ایران برای اولین بار در دنیا اجازه بازدید نمایندگان کشورهای دیگر از تأسیسات هسته ای خود را می دهد، گفت: این ابتکار عمل دستگاه دیپلماسی بهانه ای در دست غربی ها باقی نگذاشته است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آخرین اخبار از نشست گروه 1+5 در استامبول ترکیه تصریح کرد: این اخبار که بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف جهان داشته است، نشان می دهد که مذاکرات به نفع ایران دنبال می شود.

نماینده ولی فقیه در آدربایجان شرقی با بیان این که ایران با دستانی پر و پیشنهاداتی ارزشمند وارد مذاکرات شده است، ادامه داد: البته اجتمال دارد غرب بار دیگر اشتباهات گذشته خود را تکرار کند؛ اما آنچه که مهم است، حضور مقتدرانه و عزتمند نمایندگان ایران در مذاکرات استامبول است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم های متوالی غرب در پی شکست در مذاکرات گفت: اجرای موفق و همکاری مثال زدنی مردم ایران در طرح هدفمندی یارانه ها نشان داد که تحریم های اقتصادی غرب تأثیری در روند رشد و تعالی نظام اسلامی ایران نداشته است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشف میدان گازی بزرگ در عسلویه اظهار داشت: کشف این میدان از موهبت های الهی به مردم ایران اسلامی است.

وی با تأکید بر تسریع در احداث فازهای بعدی پارس جنوبی کشور افزود: کشف میادین متعدد گاز و نفت در نقاط مختلف کشور نباید اقتصاد کشور را متکی به در آمدهای نفتی کند.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود تحولات اخیر کشور مسلمان تونس را تشریح کرد و گفت: مسؤولان این حرکت انقلابی که پشتوانه ای مردمی دارد، ضمن این که بایستی هوشیار از توطئه های آمریکا و اسرائیل غاصب باشند، نباید اجازه استفاده از مهره های بن علی را در حکومت بدهند./935/پ201/س
ارسال نظرات