۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۹۶۱۷۴
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز:

تمسک به قیام حسینی، کشور را مصونیت می بخشد

خبرگزاری رساـ امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، انقلاب اسلامی ایران را الگوی انقلاب های دینی خواند و گفت: سرمنشأ این پایمردی ها محرم و صفر است که پیوسته اسلام را از هر گونه فتنه و توطئه های دشمنان مصون داشته است.
نماز جمعه کوت عبدالله اهواز
حجت الاسلام و المسلمين محسن پور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام اسدالله محسن پور، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز در خطبه های این هفته، اظهار داشت: ملت ایران اسلامی همواره از دستاوردهای نظام و ارزش های انقلاب اسلامی حراست کرده اند و پاسدار خون شهیدان رهرو اهل بیت(ع) و امام خمینی(ره) بوده اند.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز به یکم بهمن ماه، سالروز اعدام شهید محمد بخارایی اشاره کرد و با بیان این که این شهید با همه وجود در برابر دژخیمان وارد نبرد و سبب از صحنه محو شدن مفسدان شد، ابراز داشت: سرمنشأ این پایمردی و از خود گذشتگی ها محرم و صفر است که پیوسته اسلام را از هر گونه فتنه و توطئه های دشمنان مصون داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه اعدام شهید بخارایی را اعدامی تاریخی خواند و گفت: آزادمردان و مبارزان حامی حق و حقیقت باید از این شهید بزرگوار الگو گیرند؛ چرا که دژخیمان زمان از شخصیت هایی مانند بخارایی ها در هراس اند.

وی با بیان این که دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا، اسراییل و انگلیس همواره در تلاش برای استثمار سرمایه های خدادادی کشورهای اسلامی هستند، تصریح کرد: آنها چشم طمع به سرمایه ها و ذخایر الهی مسلمانان دارند و در پی گسترش سیطره خود و نابودی ملت های آزاده به ویژه مسلمانان هستند؛ از این رو با مشاهده هر حرکت انقلابی، به بدنه آن انقلاب ورود کرده و با شعارهای زیبا و فریبنده آن ملت را در حالت ستمدیدگی و جهالت نگه می دارند.

حجت الاسلام محسن پور، انقلاب اسلامی ایران را نماد بارز و الگوی انقلاب های دینی خواند و به عناصر موفقیت انقلاب های مردمی و استکبارستیز اشاره کرد و اذعان داشت: ایمان به خداوند متعال، پیروی از رهبران دینی، و حرکتبر مبانی اسلام و اهل بیت را سه عنصر مهم در موفقیت و پیروزی انقلاب های مردمی و استکبار ستیز است.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز با اشاره به انقلاب مردم کشور تونس اظهار داشت: اگر ملت تونس خواهان دست یابی به پیروزی نهایی است باید از قیام حسین بن علی(ع) و انقلاب اسلامی ایران الگو گیرد؛ اگر بر اساس مکتب درست اسلامی حرکت نکنند، انقلاب آنها به انحراف و شکست خواهد انجامید.

این استاد حوزه و دانشگاه چهارم بهمن ماه، سالروز اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد به دستور بختیار جهت جلوگیری از ورود امام خمینی(ره) به ایران را یادآور شد و افزود: امام خمینی(ره) ملت را و ملت نیز امام را می خواست و به سبب این که توکل آن پیر فرزانه بر خداوند متعال بود؛ از این رو هیچ اراده ای نمی توانست در برابر او ایستادگی کند.

وی اراده مستحکم امام خمینی(ره) را ناشی از غلبه بر هوای نفس دانست و بیان داشت: امام خمینی(ره) با اراده ای مستحکم که منشأ آن خدا بود، توانست در برابر مزدورهای شاه و مستکبران ایستادگی کند و آنها را از پای درآورد.

حجت الاسلام محسن پور با بیان این که پنجم بهمن ماه مقارن با بیستم صفر، روز اربعین امام حسین(ع) است، ابراز داشت: اربعین یکی از مصادیق ایام الله است؛ چرا که امام حسین(ع) امت را از ظلمت حاکمان ظالم خارج کرد و به سوی روشنایی، آزادی، ایمان، استقلال، شجاعت و عزت در برابر ذلت هدایت کرد.

وی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) را از نمونه های عینی قیام سید الشهدا(ع) برشمرد و افزود: این انقلاب بزرگ اسلام و سنت حضرت رسول(ص) را زنده کرد و باردیگر روحی دوباره به پیکر اسلام دمیده شد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ما همچنان بر همان راه حضرت امام خمینی(ره) ایستاده ایم و در پیروی از نائب ایشان که رهبری فقهی، سیاسی، اجتماعی و همه جانبه ای بر ما دارند ثابت قدم هستیم.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز در پایان با اشاره به ششم بهمن ماه، سالروز حماسه مردم آمل، گفت: تلاش دشمنان در این شهر، ایجاد تفرقه بین امت اسلامی بود که خوشبختانه مردم این شهرِ هزار سنگر در برابر دشمنان ایستادگی کردند و حماسه و روزی تاریخی از خود برجای گذاشتند./945/پ201/ص
ارسال نظرات