۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۹۶۲۱۳
از سوی پژوهشکده باقرالعلوم؛

جلد نخست دانشنامه پیامبر اعظم منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه دانشنامه پیامبر اعظم (ص) پژوهشکده باقر العلوم از انتشار نخستین جلد دانشنامه پیامبر اعظم(ص) از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در سال جاری خبر داد.
پيامبر اعظم


حجت‌الاسلام علی‌اکبر نیکزادتهرانی، مدیر گروه دانشنامه پیامبر اعظم (ص) پژوهشکده باقر العلوم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: به زودی نخستین جلد از دانشنامه پیامبر اعظم (ص) از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) منتشر می‌شود.

وی با بیان این که فعالیت این دانشنامه از سال 1386 به صورت رسمی آغاز شده است، خاطر نشان کرد: معرفی و تبین افکار و اندیشه‌های شخصیت پیامبر اسلام(ص) در تمام ابعاد از مهم‌ترین اهداف تدوین این دانشنامه است.

حجت‌الاسلام نیکزاد خاطر نشان کرد: دانشنامه پیامبر اعظم، نخستین دانشنامه تخصصی است که به عنوان مرجعی موثق درباره سیره اخلاقی، فقه، حقوق، تاریخ، جغرافیا، یاران، اندیشه و معارف پیامبر اسلام (ص) بر مبنای نظام الفبایی و به زبان فارسی تدوین و منتشر می‌شود.

وی اظهار داشت: جایگاه پیامبر و سنت نبوی در معرفت دینی، جایگاهی بس مهم و رفیعی است و سنت و سیره نبوی از جمله منابع اصیل دینی ما مسلمانان است و از طرفی هم حیات سراسر سعادت پیامبر مملو از نکات اخلاقی آموزه‌های دینی است این دانشنامه دارای حدود 3000 مدخل است که حدود  2000 مدخل آن اصلی است که به نگارش و تالیف در خواهد آمد و ما بقی آن مدخل‌های ارجاعی است.

مدیر گروه دانشنامه پیامبر اعظم (ص) پژوهشکده باقر العلوم یادآور شد:این دانشنامه در ده تا دوازده جلد به چاپ خواهد رسید که جلد اول آن تا پایان امسال آماده چاپ می‌شود.

وی با بیان این که کار تدوین دانشنامه پیامبر اعظم تا شش سال آینده ادامه خواهد داشت، گفت: هم‌اینک 5 گروه علمی با حضور 25 نفر استاد و عضو علمی و 250 نویسنده و محقق حوزه علمیه برای تدوین این دانشنامه فعالیت می‌کنند./917/ت302/ع

ارسال نظرات