۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۶۲۳۱
مشاور استاندار آذربایجان شرقی:

دولت دهم خود را نیازمند همفکری با روحانیت می‌داند

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت گفت: دولت نهم و دهم همواره خود را نیازمند همفکری با روحانیت و حوزه های علمیه می‌داند.
حجت الاسلام قهرمان احمدي مشاور استاندار آذربايحان شرقي در امور روحانيت
حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: دولت نهم و دهم تعامل با روحانیت و حوزه های علمیه را تکلیفی برای خود می داند.

وی خاطرنشان کرد: دیدارهای گوناگون رییس جمهور در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که دولت نهم و دهم همواره خود را نیازمند همفکری با روحانیت و حوزه‌های علمیه می داند.

حجت الاسلام احمدی گفت: این دیدارها برخلاف دولت اصلاحات هیچ‌گاه حالتی نمایشی و روتین به خود نگرفته است، چراکه خروجی همفکری دولت با حوزه‌های علمیه همواره با نتایج مطلوبی همراه بوده است.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت رابطه و تعامل دولت فعلی و روحانیت را الگویی برای دولت‌های آینده دانست و گفت: اگر اعتقاد بر این است که انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه و مجاهدت علمای تشیع برخواسته و به پیروزی رسیده، تعامل دولت با روحانیت اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

امام جمعه هریس با بیان این‌که جهت‌گیری دولت، ارزشی و بر مبانی اصول است، خاطر‌نشان کرد: دولت خدمتگزار نهایت تلاش خود را برای گسترش و توسعه حوزه‌های علمیه سراسر کشور به کار بسته، ضمن این‌که توجه جدی به مسأله استقلال حوزه‌های علمیه و روحانیت دارد.

وی با بیان این‌که جریان نفاق درصدد جدایی میان روحانیت و دولت است، گفت: هرچند روحانیت و حوزه‌های علمیه انتقاداتی به برخی برنامه‌ها داشته است؛ اما همواره مشوق دولت خدمتگزار و حامی اصلاح ساختارهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و هنری بوده‌اند.

حجت الاسلام احمدی نقطه عطف تعامل دولت و روحانیت را ولایت فقیه دانست و گفت: رهبر فرزانه انقلاب همواره رهنمودهای لازم برای دولت و روحانیت داشته و تأکید فراوانی بر بصیرت در مقابل جریان نفاق ارائه کرده‌اند./935/ت302/س
ارسال نظرات