۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۹۶۳۲۱
از نهم بهمن؛

اسناد مجاهدت علمای آذربایجان به نمایش در می‌آید

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور گفت: نمایشگاه اسناد، اعلامیه ها، تصاویر و فتاوای علمای آذربایجان از سال 42 به بعد برپا می‌شود.
قيام 29 بهمن تبريز
سیدمسعود نقیب، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن دهه فجر، نمایشگاهی با هدف انتشار اسناد، اعلامیه ها، تصاویر و فتاوای علمای آذربایجان از سال 42 به بعد برپا می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: این نمایشگاه برای نخستین‌بار از شنبه آینده نهم بهمن‌ماه تا پایان سال‌جاری در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور واقع در میدان ساعت تبریز برپا خواهد شد.

نقیب ادامه داد: در این نمایشگاه که همه روزه به جز روزهای تعطیل در ساعات اداری برپا می شود، نقش علمای آذربایجان در جریان نهضت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی ایران با انتشار تصاویر، اسناد و فتاوای تاریخی تبیین خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: نقش تأثیرگذار مجاهدت علمای آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، چنان‌که قیام 29 بهمن سال 56 تبریز که در چهلم شهدای قم واقع شد، سرحلقه سرنگونی رژیم پهلوی را به وجود آورد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین گاه‌شمار انقلاب اسلامی در آذربایجان خبر داد و گفت: این گاه‌شمار بر خلاف نمونه‌های قبلی، از جامعیت و سندیت کاملی برخوردار خواهد بود.

نقیب در پایان از عموم مردم آذربایجان به ویژه تبریز خواست تا اگر اسناد و تصاویری از نهضت انقلاب اسلامی در منطقه آذربایجان نزد خود دارند، رونوشتی از آن را به این مرکز تحویل دهند./935/پ202/س
ارسال نظرات