۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۹۶۳۶۷
در دیدار وزیر فرهنگ و هنر قطر مطرح شد؛

پاسخ آیت الله سبحانی به وزیر فرهنگ قطر در مورد قرضاوی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی، با تاکید بر ضرورت توجه امت اسلام به مشترکات، تمسک به حبل الله را رمز سعادت جامعه اسلامی ارزیابی کرد.
آيت الله سبحاني  آيت الله سبحاني ديدار وزير فرهنگ و هنر قطر با آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، عصر یکشنبه در دیدار وزیر فرهنگ هنر و میراث قطر، با اشاره به آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» ضرورت توجه امت اسلام را به مقوله مهم وحدت جلب کرد.

وی ابراز داشت: در صورتی که امت اسلام متمسک به حبل الله المتین شوند، ترفندهای دشمنان در مقابل آنان کارایی نخواهد داشت.

این مرجع تقلید، ملاک قرار دادن قرآن کریم را عامل حل بسیاری از مشکلات بین شیعه و سنی دانست و با طبیعی توصیف کردن اختلاف سلیقه بین عالمان دینی، خواستار بررسی و تبادل نظر در این خصوص در مجامع علمی و پرهیز از طرح آن در محافل عمومی شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در خصوص اظهار نظر وزیر فرهنگ هنر و میراث قطر که یوسف القرضاوی رییس اتحادیه جهان اسلام را عالمی بزرگی نامید، اظهار داشت: وی عالم بزرگی است، اما ما نسبت به برخی از فتواهای وی ملاحظاتی داریم و مطالبی برای ایشان نوشته و ارسال کرده ایم.

حضرت آیت‌الله سبحانی در بخش پایانی سخنان خود که به زبان عربی ایراد شد، توجه شیعه و سنی به مشترکات را ضروری دانست و ابراز داشت: توجه به این نقاط اشتراک سبب ناکامی دشمنان و اتحاد بیشتر مسلمنان خواهد شد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات