۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۹۶۳۷۹
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی؛

رویکرد‌ تبلیغی آستان قدس رضوی در جهت مقابله با هجمه دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رویکردهای تنظیم شده از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در جهت مقابله با هجمه دشمنان است.
آستان قدس رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، روز گذشته در نشست خبری که تحت عنوان اعلام برنامه های حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر برگزار شد، یکی از بزرگترین معضلاتی را که انسان از اولین روز زندگی اش در دنیا با آن مواجه می شود را جهالت و نادانی دانست و با بیان اینکه این درد امروز و آینده نیز استمرار خواهد یافت، عنوان داشت: جهالت عواقبی را همچون ضلالت و گمراهی به دنبال دارد که این دو امر در واقع منبعث از جهالت انسان است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به این‌که برخی از افراد جهالت را در مقابل علم مطرح می کنند، گفت: با مراجعه به کلام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و واژه شناسی سخن آنان در می یابیم که جهالت در مقابل علم قرار نمی گیرد، بلکه در مقابل عقل قرار دارد و با عقل رویارویی می کند(به عنوان مثال ممکن است عالمی جاهل باشد).

وی در ادامه یکی از اهداف ارسال پیامبران، انزال کتب الهی و حتی واقعه عاشورا را اینگونه ارزیابی کرد که انسان باید به عقل و خرد متوسل شود و با استفاده از عقل راه و رسم صحیح مسیر زندگی اش را بشناسد و طی کند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در زیارت اربعین امام حسین(ع) ذکر شده است که سیدالشهداء(ع) خون خود را در راه خدا نثار و ایثار کرده اند تا مردم بتوانند در مسیر حق با استفاده از عقل خود استمداد جویند و مسیر صحیح را بر گزینند؛ اما در طول تاریخ افرادی بودند که در لباس دشمنی همواره تلاش می کردند که مخاطبان خود را در جهالت و نادانی نگهدارند.

وی همچنین هجوم دشمن را در سه محور عنوان کرد و با بیان اینکه نخستین محور، هدف قرار دادن دین اسلام به سبب‌ علم، دانش و خرد است، افزود: یکی دیگر از اهداف دشمن مبارزه با حرکت رو به رشد جامعه اسلامی به سوی علم، دانش و معرفت است.

وی ادامه داد: سومین هدف دشمن هجوم به امامت و مدیریت جامعه اسلامی است و تاکنون برای تخریب چهره رهبری جامعه اسلامی تلاش ها و حرکات گوناگونی را شکل داده اند.

حجت‌الاسلام حسینی سپس رویکردهای تنظیم شده از سوی این معاونت در مقابله با هجمه دشمن اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از رویکرد‌های اتخاذ شده این است که مجموعه فعالیت های فرهنگی تبلیغی آستان قدس رضوی منجر به یک معرفت ممتاز در زائران شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در پایان به تبیین فهرست برنامه های دهه آخر صفر حرم مطهر رضوی پرداخت و گفت: برنامه های محوری این دهه به تفکیک قالب اجرا شامل مراسم ها، محافل قرآنی، همایش و نشست ها، برنامه های آموزشی، مسابقات فرهنگی، محصولات فرهنگی، برنامه های رسانه ای و برنامه های تولیدی می شود.

وی در همین خصوص افزود: این برنامه ها توسط ادارات تبلیغات اسلامی و مناسبت های ویژه، آموزش علوم قرآن و حدیث، امور فرهنگی و غنی سازی اوقات فراغت زائرین، پاسخگویی به سؤالات دینی و اطلاع رسانی، صوت و تصویر و خدمات یارانه ای، کمیسیون تبلیغات محیطی و ارتباطات اسلامی و زائرین غیر ایرانی اجرا خواهد شد./968/پ202/س
ارسال نظرات