۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۹۶۴۳۷

کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب در تبریز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب جهت استفاده پژوهشگران و اندیشمندان حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در تبریز راه اندازی شد.
کتابخانه کتابخانه
حجت الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با برگزاری همایش حامیان ولایت در تبریز، کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب آغاز به کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این کتابخانه بیش از 2 هزار عنوان کتاب در حوزه ادیان، مذاهب و فرق مختلف وجود دارد که برخی از کتب موجود بسیار منحصر به فرد به شمار می روند.

حجت الاسلا اسکندری از عموم پژوهشگران و مبلغان حوزوی دعوت کرد تا با مراجعه به اداره کل تبلیغات اسلامی استان واقع در تبریز میدان دانشسرا از محتوای غنی این کتابخانه بهره مند شوند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی آگاهی بخشی به عموم اقشار تاثیرگذار جامعه در خصوص فرق ضاله و عرفان های کاذب را از اولیت های این اداره کل دانست و گفت: در همین راستا دوره های مختلف آموزشی فرق و نحله های انحرافی در سراسر استان برگزار می شود.

حجت الاسلام اسکندری ادامه داد: این دوره ها به منظور ارتقای توانمندی اقشارتاثیرگذار جامعه درخصوص مقابله با نحله های انحرافی و تربیت مربیان آشنا به عرفان اسلامی و نحله های انحرافی جهت پاسخگویی به سوالات آشنایی با مبانی عرفان ناب اسلامی و جلوگیری از نفوذ اندیشه های انحرافی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: آشنایی با مبانی عرفان اسلامی، مخاطب شناسی، آشنایی با کلیات نحله های انحرافی، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی اوشو و نقد آن، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی سای بابا و نقد آن، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی اکنکار و نقد آن، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی شیطان پرستی مدرن، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی بهائیت و نقد آن و آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی و هابیت و نقد آن از جمله مباحث این دوره ها بوده است.

مسؤول کمیته قرآنی ستاد دهه فجر آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش تجلیل از چهره‌های قرآنی همزمان دهه فجر در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این همایش تجلیل به همت دارالقرآن‌الکریم استان و با هدف تجلیل از فعالان حوزه علوم قرآنی برگزار می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات