۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۹۶۴۴۵

برنامه های هفته وقف در مازندران تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همزمان با در پیش هفته وقف مهم ترین برنامه های این هفته در استان را تشریح کرد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، برنامه های هفته وقف در این استان را اعلام کرد.

وی افزود: هفته وقف از روز یکشنبه دهم بهمن ‌با شعار وقف، قرآن و عترت آغاز و در روز‌ شنبه 16 بهمن‌ با شعار وقف احسان ماندگار و نشاط معنوی به پایان می‌رسد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: دوشنبه 11 بهمن‌ با عنوان وقف، پیشرفت و عدالت اجتماعی، سه‌شنبه 12 بهمن، وقف و ولایت انقلاب اسلامی، چهارشنبه 13 بهمن وقف سنت نبوی و بصیرت حسینی، پنجشنبه 14 بهمن با شعار وقف، مردم و نیازهای جامعه و جمعه 15 بهمن‌ با شعار وقف بقاع متبرکه و آرامش روحی نام‌گذاری شده است.

حجت الاسلام سهرابی دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار، دیدار با خانواده های شهدا، برپایی نمایشگاه‌های وقف و بقاع متبرکه، برگزاری محفل انس با قرآن، همایش قضات، جلسه هم‌اندیشی مدیران حوزه‌های علمیه، همایش بانوان واقف و خیر استان، برگزاری دعای توسل، ندبه، زیارت عاشورا در امامزادگان، غبار روبی امام زاده گان شاخص استان، عطر افشانی گلزار شهدا واقع در امامزادگان همه شهرستان ها، اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه به سخنرانی در مورد اهمیت وقف از سوی ائمه جمعه شهرستان ها، کلنگ زنی پروژه های عمرانی بقاع و موقوفات استان، نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، نصب ضریح بقاع متبرکه، استقرار پایگاه اهداء خون در امامزادگان شاخص با همکاری سازمان انتقال خون در طول هفته وقف را از جمله برنامه‌های هفته وقف عنوان کرد.

وی همچنین از افتتاح هفت پروژه عمرانی و سه پروژه کلنگ زنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ایام دهه مبارکه فجر و هفته وقف خبر داد.

حجت الاسلام سهرابی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارکه فجر افزود: دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمی رود، ادامه داد: دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود./950/پ202/الف
ارسال نظرات