۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۹۶۴۵۳
استاندار مازندران:

حضور روحانی در مدرسه اثر تربیتی و معنوی بسیاری دارد

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران با اشاره به نقش روحانیت در تعمیق باورهای دینی در جامعه به ویژه نسل جوان جامعه، خواستار فراهم شدن زمینه برای حضور بیشتر روحانیان در مدارس شد.
استاندار مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی ائمه جمعه، مدیران حوزه‌های علمیه، روسای آموزش و پرورش، نهادهای دانشجویی و دانش‌آموزی در ساری، با اشاره به نقش روحانیت در تعمیق باورهای دینی در جامعه به ویژه نسل جوان جامعه، خواستار فراهم شدن زمینه برای حضور بیشتر روحانیان در مدارس شد.

وی با بیان این که متأسفانه هنوز زمینه قانونی مناسب برای حضور بیشتر روحانیت در مدارس فراهم نشده است، خاطرنشان کرد: باید راه کارهای قانونی حضور این قشر تأثیر گذار جامعه در دستگاه تعلیم و تربیت فراهم شود.

استاندار مازندران با اشاره به این که حضور روحانی در مدرسه و ارتباط تنگاتنگ با دانش آموزان از بسیاری آسیب های فرهنگی و اجتماعی در میان نسل جوان جامعه می کاهد، ادامه داد: آموزش و پرورش باید از توانمندی های حوزه های علمیه در این بخش بیشتر استفاده کند.

طاهایی با مثبت ارزیابی کردن طرح یک روحانی در مدرسه، خاطرنشان کرد: این طرح اثرات تربیتی بسیاری خواهد داشت که مسؤولان آموزش و پرورش نیز باید از اجرای این طرح استقبال کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود بیش از سه هزار مسجد در مناطق مختلف استان، گفت: یکی از مهم ترین مشکلات این مساجد کمبود امام جماعت برای اقامه نماز است که باید سعی شود با همکاری بیشتر با حوزه های علمیه این کمبود رفع شود.

وی همچنین از وجود 362 مدرسه قرآنی در مازندران خبر داد و بیان داشت: اجرای طرح مدارس قرآنی یک اقدام شایسته مسؤولان آموزش و پرورش بود که باید این تعداد در استان دو برابر شود.

استاندار مازندران با اشاره به این که مفاهیم قرآنی باید از همان دوران ابتدایی در میان دانش آموزان ترویج شود، گفت: فعالیت مدارس قرآنی موجب آشنایی بیشتر دانش آموزان با مفاهیم و آموزه های قرآنی و انس با قرآن می شود.

طاهایی در پایان سخنان خود بر افزایش تعداد کانون های فرهنگی در مساجد استان تأکید کرد و گفت: مسؤولان فرهنگی مازندران باید در این قسمت بیشتر تلاش کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات