۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۹۶۴۶۱

طرح توسعه حوزه علمیه طالبیه در شورای شهر تبریز تصویب شد

خبرگزااری رسا ـ طرح توسعه حوزه علمیه طالبیه تبریز در شورای اسلامی شهر تبریز با اتفاق نظر اعضای این شورا به تصویب رسید.
حوزه علميه طالبيه تبريز
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه طالبیه طالبیه تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پس از پیگیری های مداوم و بازدید شهردار کلانشهر تبریز از مجموعه مسجد و مدرسه طالبیه، طرح توسعه این مرکز علوم اسلامی در شورای شهر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب این طرح، 250 میلیارد ریال برای تملک زمین های اطراف حوزه علمیه طالبیه در مسیر ورودی خیابان شهید مطهری (راسته کوچه) اختصاص خواهد یافت.

حجت الاسلام سیدی ثانی ادامه داد: پیش از این در دیدار شهردار و شورای شهر تبریز با آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی طرح توسعه حوزه علمیه تاریخی طالبیه مطرح شده بود که با استقبال اعضا روبرو شد.

وی با اشاره به توافقات مقدماتی به عمل آمده با شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: مقرر شد کمیته مطالعاتی و عملیاتی طرح توسعه حوزه علمیه تاریخی طالبیه در تبریز فعالیت خود را آغاز کند.

حجت الاسلام سیدی ثانی گفت: هم اکنون طرح مطالعاتی این طرح آماده شده که با عملیاتی شده این طرح، ظرفیت پذیریش این مرکز چند برابر شده و مرکزیت این حوزه علمیه در منطقه شمال غرب احیا خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه طالبیه در پایان از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و شورای اسلامی شهر تبریز برای اجرایی شدن طرح توسعه این مرکز تاریخی علوم دینی قدردانی کرد./935/ت302/س
ارسال نظرات