۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۹۶۴۶۶
نماینده مجلس شورای اسلامی:

بصیرت عاشورایی این است که فریب شعارها را نخوریم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش جریان فتنه برای سوء استفاده از نام امام خمینی(ره) و انتساب انحصاری خود به امام راحل گفت: بصیرت همراهی کردن با امام در حال حاضر است.
بصیرت عاشورایی این است که فریب شعارها را نخوریم بصیرت عاشورایی این است که فریب شعارها را نخوریم حجت الاسلام رسايي نماينده مردم تهران در مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم «بصیرت عاشورایی» در مسجد سید اصفهان با اشاره عظمت عاشورای حسینی، گفت: تنها شهادتی که مردم هر سال علاوه بر برگزاری مراسم سالگرد آن، مراسم چهلم آن را هم برگزار می کنند، شهادت امام حسین (ع) است.

وی برگزاری این مراسمات را دستوری از جانب ائمه (ع) عنوان کرد و افزود: امام حسین (ع) از ابتدای قیام خود در صدد ارتقای بصیرت مردم بود و امروز هم هدف از برگزاری این برنامه ها افزایش بصیرت مردم است.

حجت الاسلام رسایی اظهار داشت: باید بصیرت مردم را بالا برد تا به فرموده حضرت علی (ع) همچون بچه شتری باشیم که دشمن نتواند از ما سواری بگیرد و شیر بدوشد.

وی با اشاره به فهم اشتباه برخی در برداشت از این حدیث ابراز داشت: متاسفانه برخی این حدیث را معادل سکوت و عدم دخالت در سیاست دانسته اند، در حالی که باید متوجه باشیم که سکوت هم حرکتی سلبی است و جوابگویی دارد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: این حدیث اظهار می دارد که افراد در صدد کسب آگاهی و بصیرت برآیند تا دشمن نه از حضور آنها سوء استفاده کند و نه از سکوت آنها بتواند علیه اسلام بهره گیری کند.

وی گفت: کسانی که با ادعای دیانت سکوت پیشه می کنند، مبانی اسلام را نفهمیده اند، چرا که افراد باید در مقابل حرکت ایجابی و سلبی خود پاسخگو باشند و بر همین اساس شرکت در سیاست، انتخابات و عدم شرکت در این دو، هر دو پاسخگویی می خواهد.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به نقض پیمان امام حسن (ع) توسط معاویه و جانشین کردن یزید، افزود: از مهمترین درس های عاشورا این است که حکومت اسلامی حاکم اسلامی می خواهد و حاکم باید اسلام شناس باشد.

وی با بیان اینکه نباید فریب ظاهر و کلام افراد را خورد، گفت: مهمترین محل اختلاف امام (ره) و ملی گراها در این نکته بود که حاکم اسلامی خود باید اسلام شناس باشد و برهمین اساس در قانون اساسی ما آمده است که حکومت از آن امام معصوم (ع) است و در زمان غیبت در دست نائب او، و با حضور ایشان این حکومت در اختیار حضرت قرار می گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: بصیرت عاشورایی آن است که انسان فریب شعار افراد را نخورد چرا که شعار بدون شعور، اسلام یزیدی و شعار همراه شعور اسلام حسینی را به دنبال دارد.

وی به تلاش جریان فتنه برای سوء استفاده از انتساب خود به امام خمینی (ره)، اشاره کرد و بیان داشت: برخی در این بیست سال بعد از امام (ره) عرصه نبرد با آمریکا و صهیونیسم را رها کرده بودند و در گوشه فرهنگستان نقاشی می کشیدند و ناگهان بیرون آمدند و با شعار نخست وزیری امام (ره) و امثال آن می خواستند سر مردم کلاه بگذارند.

حجت الاسلام رسایی با بیان اینکه فرموده امام (ره) که "ملاک حال فعلی افراد است" یک قانون عقلی است، افزود: تمام امید جریان فتنه انتساب خود به امام (ره) و یار امام (ره) بودن بود، و برهمین اساس آن شیخ سوپر ساده در مناظرات می گفت نام من بیش از احمدی نژاد در صحیفه نور آمده است ولی مردم فریب آنها را نخوردند.

وی ادامه داد: 1400 سال است که روضه حر خوانده می شود در حالیکه حر تا شب عاشورا جزو جهنمیان بود و فردای آن به واسطه بصیرت دینی، بهشتی شد و بر اساس اینکه حال فعلی او در زمان شهادت همراهی با امام (ع) را نشان می دهد مردم ما از او الگو می گیرند و روضه او را می خوانند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز هم اگر سران فتنه مانند حر توبه کنند و به دامان ولایت پناه برند مردم آنها را می بخشند ولی این افراد جربزه حر را ندارند چرا که در اصل عامل آمریکا و وابسته به صهیونیست هستند.

وی با بیان اینکه سابقه برخی افراد همراهی با امام است در حالی که عملکرد فعلی آنها مخالفت و ایستادگی در برابر امام است، گفت: نباید سابقه برخی از خواص برای ما معیار شود.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به حرکت امام حسین (ع) در زمان حج به سمت کوفه اظهار داشت: بصیرت دینی یعنی همراه امام بودن و برهمین اساس اگر کسی همراه امام نباشد چه در مکه باشد، چه در بتخانه و میکده فرقی برای او نخواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیروزی واقعی با امام و نائب امام بودن است نه فتح، و بر همین اساس کسی که بصیر است می داند پیروزی، موفق شدن در انتخابات نیست بلکه پیروزی واقعی آن است که تلاش کنیم در جبهه و جریان امام و نائب امام قرار بگیریم.

وی اظهار داشت: سرباز واقعی آن نیست که پیام را مو به مو اجرا کند بلکه سرباز واقعی آن است که بداند وقتی بیسیم قطع شد، فرمانده از او چه می خواهد و بر همین اساس بصیر کسی است که بداند خواسته ولی فقیه او چیست نه اینکه تنها گفته او چیست؟

حجت الاسلام رسایی ادامه داد: امام حسین(ع) در روز عاشورا از حر مطلب یا انجام کاری را نخواست، اما حر زمانی که بصیرت پیدا کرد خواسته امام حسین(ع) را عملی کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی در فتنه 88 برضد ولایت نبودند اما همراه با ولایت هم نبودند، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب می‌فرمودند هیچ‌کس نباید در برابر فتنه سکوت کند و همه باید موضع بگیرند اما برخی از خواص جریان اصولگرا می‌گفتند چرا رهبر انقلاب با این صحبت‌ها ما را مجبور به موضع‌گیری می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی در پشت تریبون از ولایت‌فقیه نام می‌برند اما در جلسات‌ خود می گویند تصمیم رهبری در حمایت از فلان شخص اشتباه بوده است و از همراهی با ایشان می ترسند.

وی با انتقاد از افرادی که در فتنه 88 دوپهلو و با سیاست یکی به نعل و یکی به میخ صحبت کردند، تصریح کرد: این افراد به خواسته رهبری برای صریح، شفاف و عمار گونه بودن عمل نکردند زیرا عمار بودن هزینه دارد و همه نمی‌توانند این هزینه را بپردازند.

حجت الاسلام رسایی با بیان اینکه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها شوخی و راحت نبود، گفت: هدفمندشدن یارانه‌ها آرزوی 4 دولت بود که هیچ‌کدام این طرح را عملیاتی نکردند.

وی ادامه داد: بصیرت یعنی اینکه ارزش اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و یا سفرهای استانی را بدانیم و البته من انتقاد‌هایی به دولت دارم اما رهبر انقلاب فرموده‌اند مسائل فرعی را اصلی نکنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این اصل که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، یادآور شد: افرادی ادعای پیروی از امام(ره) و انقلاب می‌کنند اما با هرکس برای جمع‌آوری رای نشست و برخاست می‌کنند.

وی تاکید کرد: شخص انقلابی باید توجه داشته باشد برای به دست آوردن رای نباید به هر شیوه ای حتی روش های غلط، روی آورد و برای حفظ آن نیز راه‌های غلط دیگری در پیش گرفت.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به خواست مقام معظم رهبری از نمایندگان مجلس مبنی بر تصویب طرحی برای نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: در دیدار رهبر انقلاب وقتی این مساله بیان شد همه تکبیر گفتند ولی وقتی طرح نظارت بر نمایندگان در مجلس مطرح شد از 150 نفر امضا کننده تنها 79 نفر به آن رای مثبت داده‌اند.

وی ساده زیستی را از ویژگی های بصیر واقعی دانست و گفت: مردم نیز باید این طرح را از نماینده‌ها مطالبه کنید که چرا رای نمی‌آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در فتنه 88 برخی که به خود لقب یار امام داده بودند نگران نظام اسلامی نشدند، اما برخی از مسیحیان جهان نگران شدند که مبادا جریان حق‌خواهی در دنیا از بین برود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی خواص گفت:‌ برخی از این خواص مردود که سکوت کردند به دنبال راهی بودند که با موضع‌گیری مواجه نشوند./965/پ202/ج
ارسال نظرات