۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۹۶۴۷۱

قم در اربعین حسینی غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان، شهر مقدس قم غرق در ماتم و عزا شد و مردم این شهر با حضور در مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) به سوگواری پرداختند.
شب اربعين حسيني در حرم حضرت معصومه شب اربعين حسيني در حرم حضرت معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در اربعین حسینی شهر مقدس قم، همچون دیگر شهرهای کشور حال و هوایی دیگر داشت و مردم سیاه پوش و عزادار این شهر مذهبی در این مصیبت جانگاه به سر و سینه زده و عزاداری کردند.

قم امروز غرق در عزا و ماتم بود و مردم انقلابی و ولایتمدار این شهر در سوگ اربعین ابی عبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریخته و مراسم و آئین عزاداری سومین امام شیعیان را با شکوه خاصی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، مردم سوگوار و عزادار شهر مقدس قم در اربعین حسینی به صورت سیاه پوش در قالب هیئات و دستجات عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی از صبح امروز در خیابان های این شهر به سمت حرم کریمه اهل بیت(ع) حرکت کرده و با حضور در این مکان مقدس این مصیبت بزرگ را به حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند.

در مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و امامزادگان شهر قم نیز مراسم سوگواری اربعین حسینی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما و همچنین دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز مراسم عزاداری و سوگواری اربعین حسینی با حضور روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد و مداحان به مدیحه ثرایی و نوحه خوانی پرداخته و سخنرانان مناقب و فضائل امام حسین و درس های این نهضت و واقعه را تبیین کردند.

در شب اربعین حسینی نیز مراسم سوگواری امام حسین(ع) در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و دیگر اماکن متبرکه برگزار شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات