۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۹۶۵۲۶
آیت الله کعبی:

ولایت فقیه آرمان الهی ملت ایران است/ دستاوردهای انقلاب در دهه فجر تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردها و برکات نظام اسلامی در دهه مبارک فجر، ولایت فقیه را آرمان الهی ملت ایران دانست و تاکید کرد: مردم ایران با تمام وجود پای انقلاب و رهبری ایستاده اند و از مقام معظم رهبری حمایت و تبعیت می کنند.
آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، روز چهارشنبه در جمع اعضای بسیج جامعه پزشکی خوزستان در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم، با تسلیت ایام اربعین حسینی، شناخت ماهیت انقلاب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: تبیین حقایق انقلاب اسلامی و ایستادگی روی آرمان های والای آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی تولد مجدد اسلام در حیات بشری و انقلابی در تداوم مسیر انبیا و اولیا الهی است، ادامه داد: جوهره اصلی انقلاب اسلامی مبتنی بودن آن بر آموزه های دینی است.

وی تاکید کرد: تنها حکومتی که در عصر غیبت در مسیر انبیا الهی و اهل بیت عصمت و طهارت تاسیس شده، انقلاب شکوهمند اسلامی است؛ اهداف انقلاب همان اهداف انبیا، پیامبر گرامی اسلام و اولیا الهی است.

آیت الله کعبی بیان داشت: انقلاب اسلامی آمده است تا منظومه باورها، ارزش ها، رفتار و نمادها را در عرصه زندگی انسان به صورت همه جانبه وارد و آن را متحول کند، هدف انقلاب اسلامی این است که معنویت و ایمان در جامعه حاکم شود و در این راستا نظام، پیشرفت، ایجاد سامانه مناسب در روابط اجتماعی نیز مقدمه ای برای شکل گیری این امر مهم است.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم، تحول فرهنگی را یکی از ریشه های مهم انقلاب عنوان و تصریح کرد: انقلاب فرهنگی ایجاد شده در مردم منجر به پیروزی انقلاب سیاسی شد و انقلاب سیاسی نیز منجر به تشکیل حکومت سیاسی و ایستادگی در برابر قدرت های استکباری گشت.

آیت الله کعبی بیان داشت: با تحول فرهنگی ایجاد شده، روحیه ذلت به آزادی خواهی، فرد گرایی به تعاون، تجدد و غرب گرایی به اسلام خواهی بدل گشت و همه چیز احیا و دگرگون شد و باورهای الهی و ارزشی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب های جهان متفاوت و غیر قابل قیاس ارزیابی کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران باعث شد یک حرکت جدیدی در زندگی بشر اتفاق بیفتد و روحیه بیداری را در محرومان و مستضعفان جهان زنده کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایران امروز به عنوان کانون قدرت اسلام در جهان شناخته شده است، تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای ضربه زدن به این نظام توطئه های مختلفی را طراحی کردند، اما با ایستادگی ملت و رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری همه توطئه های آنان یکی پس از دیگری خنثی شد.

مدل انقلاب اسلامی جهانی شده است

وی با تحلیل حوادث و جریانات اخیر در کشور تونس، از جهانی شدن مدل انقلاب اسلامی سخن گفت و تأکید کرد: آمریکایی ها به دنبال کنترل انقلاب این گونه کشورها هستند و باید در این زمینه هوشیار بود.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه فجر انقلاب اسلامی، فجر رشد بیداری و تحول در کشورهای مختلف است، هشدار داد: باید مراقب بود نکند خدایی ناکرده مسائلی از جمله اقتصاد، موضوعات پیش پا افتاده و مشکلات روزمره باعث شود رسالت تاریخی ملت به فراموشی سپرده شود.

وی بیان داشت: رسالت تاریخی ما حاکمیت اسلام است و علت عمده خصومت دشمنان و استکبار جهانی را نیز باید در همین مساله جستجو و ارزیابی کرد.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر ملت اسلام خواهی را از دست بدهد، هر آنچه بدست آورد روزی از دست خواهد رفت، اما اگر پای اسلام و ارزش ها بایستد و مقاومت کند، هرگونه عزت و افتخار و کامیابی و سعادت را در زندگی بدست خواهد آورد.

آیت الله کعبی خاطر نشان کرد: امروز شرق و غرب بسیج شده اند تا اسلام خواهی را از ملت ایران بگیرند، مساله تحریم موضوع اصلی شان نیست، مساله اصلی آنها اسلام است و می خواهند با ایجاد جریان های مختلف این روحیه را از ملت بگیرند.

وی دهه فجر را دهه تاکید بر باورها و ارزش های اسلامی و الهی ملت ایران نامید و تاکید کرد: دهه فجر با این مقیاس، دهه طلوع ایمان معنویت و بیداری و رشد و تعالی است و ما باید همیشه این دهه را گرامی بداریم و در این فرصت مناسب، دستاوردها و برکات انقلاب در عرصه های مختلف را برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین کنیم.

علم و ایمان دو پایه و عنصر تمدن ساز ایران اسلامی

این استاد حوزه علمیه قم از علم و ایمان به عنوان دو پایه و عنصر تمدن ساز ایران اسلامی یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران نقطه پایان طغیان ظلم، فساد و استبداد و برقراری تمدن اسلامی و الهی است، اسلحه ملت ما نیز ایمان و معنویت در کنار علم است.

وی با اشاره به اینکه کاستی ها و مشکلات در مقایسه با دستاوردهای انقلاب ناچیز است، تاکید کرد: دهه مبارک فجر فرصت خوبی است تا خدمات، دستاوردها و برکات نظام اسلامی در عرصه های مختلف برای نسل جوان تبیین شود.

آیت الله کعبی بیان داشت: ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی یکی از توطئه های آنها است و ما باید در این زمینه مراقب باشیم و دستاوردهای نظام را تبیین کنیم.

وی همچنین در ادامه پاسخگوی سؤوالات حاضران بود و در خصوص این پرسش که برخی از افرادی که زمانی در کنار امام راحل بودند امروز در جبهه فتنه گران قرار گرفته اند، ابراز داشت: این مساله وجود دارد، اما باید توجه داشت که انقلاب اسلامی انقلاب اشخاص نیست و قائم به اشخاص هم نبوده و نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه هر انقلابی یک سری رویش ها و ریزش ها دارد، تاکید کرد: برخی از افراد در انقلاب اسلامی به دلایل مختلف دچار خستگی، انفعال و فرسودگی و پشیمانی شدند و برخی نیز به دلیل عدم بصیرت و دشمن شناسی، فریب بازی دشمن را خوردند.

آیت الله کعبی در خصوص ویژگی ها و شاخص های مهم مقام معظم رهبری نیز گفت: مقام معظم رهبری نقش های مهمی را از جمله اداره و مدیریت کشور، اسلام شناس حاضر در صحنه، رهبری جریان های فکری و بیداری اسلامی در سطح جهان و مرجع تقلید با مقلدهای فراوان در سرتاسر دنیا را ایفا می کنند.

مقام معظم رهبری نسبت به قدرت زاهد هستند

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نماد اقتدار معنویت ملت ایران در سطح جهان هستند، زهد و اخلاص ایشان را کم نظیر توصیف و با بیان اینکه ایشان نسبت به قدرت زاهد هستند، تاکید کرد: این مساله در سفر به شهر مقدس قم کاملا نمایان شد.

آیت الله کعبی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای بسیار اهل مراقبت، سیر و سلوک و عاطفی و در عین حال دارای ویژگی های اقتدار و صلابت هستند و به خوبی کشور را از بحران های مختلف عبور داده اند.

وی مدیریت بحران مقام معظم رهبری را تحسین کرد و گفت: ایشان به گونه ای مسائل را مدیریت می کنند که انگار هیچ گونه اتفاقی نیفتاده است، در فتنه بعد از انتخابات تلاش جریان فتنه بر این بود که رهبری عقب نشینی کنند، اما مقام معظم رهبری با صلابت و قاطعیت در نماز جمعه اعلام کردند که من اهل عقب نشینی نیستم و همه باید تابع قانون باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ولایت فقیه آرمان الهی ملت ایران است، تاکید کرد: ملت عزیز ایران با تمام وجود پای رهبری و انقلاب ایستاده اند و این مساله را در 22 بهمن امسال بار دیگر به جهانیان ثابت خواهند کرد. /924/پ201/ج
ارسال نظرات