۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۹۶۵۲۸

اعلام وی‍ژه‌ برنامه‌های دهه فجر در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری مراسم‌های ویژه روزهای دوازده و بیست و دوم بهمن در اصفهان با حضور آیت‌الله جنتی و رییس شواری سیاستگذاری ائمه جمعه خبر داد.
دهه فجر، انقلاب، بهمن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جعفر عسکری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات مختلف نظام و دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی‌ گفت: نمونه بارز مشکلات در طول انقلاب فتنه سال 88 بود که مردم به دلیل پیروی از ولایت به خوبی توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

وی برخورد همراه با عطوفت و مهربانی با سران فتنه را نشانگر اوج بردباری و آزادی در نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: : در هیچ نقطه‌ای از جهان آزادی همچون ایران وجود ندارد که با دشمن نظام و سران فتنه به اینگونه برخورد شود.

عسگری با اصلی‌ترین شعار مردم در سال 57 را استقلال دانست و بیان داشت: امروزه می‌توانیم ادعا کنیم که مستقل‌ترین کشور در سراسر جهان هستیم.

مسؤول شورای هماهنگی تبلغات اسلامی بیان داشت: برنامه های دهه فجر امسال در قالب 24 کمیته و 28 ستاد و 455 کمیته شهرستانی برنامه ریزی شده است.

وی معرفی اصول، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، تکریم شخصیت امام خمینی(ره) و تجلیل از مقام شهدا، نمایش دستاوردهای انقلاب، تنویر افکار عمومی نسبت به انقلاب اسلامی، هدفمندی و غنی‌سازی کیفی و محتوایی آیین‌های دهه فجر و نمایان‌سازی مشارکت و حضور مردم در آیین‌های دهه فجر شش محور و هدف اصلی برنامه‌های امسال دهه فجر است.

وی با بیان این‌که شعار محوری دهه فجر سال جاری، «پیشرفت و عدالت در پرتو همت مضاعف و کار مضاعف" است، گفت: برنامه های امسال با همکاری پایگاه‌‌‌‌های بسیج، هیأت‌های مذهبی، مساجد و دیگر ارگان‌های مردمی برگزار می شود.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای دهه فجر، گفت: امسال جشن های این ایام در نیمه دوم دهه فجر به صورت پرشکوه برگزار خواهد شد که مهمترین آن جشن پیروزی در روز 19 بهمن در ورزشگاه پیروزی اصفهان خواهد بود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر‌نشان کرد: به جز برگزاری مراسم روز دوازده بهمن با حضور حجت الاسلام تقوی رییس شواری سیاستگذاری ائمه جمعه در گلستان شهدای اصفهان و راهپیمایی روز بیست دوم بهمن با سخنرانی آیت الله جنتی، مراسم های متعددی در اصفهان و شهرستان ها به صورت ملی یا استانی برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم سالروز رحلت پیامبر اعظم‌(ص) با حضور حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در مسجد سید اصفهان، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای استان، تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در روز شهادت امام رضا (ع)، افتتاح نمایشگاه آثار هنری و دستی با حضور استاندار اصفهان در چهل ستون از جمله این برنامه ها است.

عسکری افزود: همایش‌ تجلیل از نمادهای ایثار و مقاومت، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه‌های علمی و معرفی دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون مانند انرژی هسته‌ای، صنعت فضایی از 16 تا 19 بهمن در محل نمایشگاه‌های اصفهان، و سردادن تکبیر در شب بیست‌و‌یکم بهمن از برنامه‌هایی است که در این دهه به اجرا گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین نشست ادیان الهی با موضوع «نقش انقلاب اسلامی در وحدت ادیان و آزاد اندیشی» با حضور نمایندگان ادیان از هشت استان کشور، همایش نماز و انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی، همایش تجلیل از پیشکسوتان روحانی و هیأت‌های مذهبی اصفهان با سخنرانی آیت الله طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان، معرفی چهره‌های ماندگار استان نیز در این دهه برگزار می‌شود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: در این ایان 470 پروژه در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید./ 965/پ202/س
ارسال نظرات