۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۹۶۵۳۹

جشنواره کتاب سال علمای تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جشنواره کتاب سال علما، تاریخ و شخصیت‌های دینی و حوزوی تبریز سال 1390 برگزار خواهد شد.
كتاب، كتابخواني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عبدالمجید نجفی، نویسنده و دبیر نخستین جشنواره کتاب سال تبریز امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جایگاه تبریز به عنوان شهر اولین ها در حوزه تالیف، چاپ و نشر کتاب به گواه تاریخ انکار ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: فراخوان نخستین جشنواره کتاب سال تبریز با هدف گردهمایی نویسندگان و مؤلفان این شهر و شناسایی نخبگان فرهنگی هنری منتشر شده و نویسندگان تا پایان بهمن برای ارسال آثار خود فرصت دارند.

نجفی ادامه داد: نخستین جشنواره کتاب سال تبریز در هفت بخش اصلی تاریخ و فرهنگ، هنر، ادبیات، تحقیق و پژوهش، کودک و نوجوان، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدیریت شهری برگزار می شود و نویسندگان باید آثاری که از فروردین تا اسفند سال 1388 منتشر شده را حداکثر تا پایان بهمن به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، خیابان آزادی نرسیده به آبرسان، جنب مسجد طوبی، پارک مفاخر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز تحویل و یا ارسال کنند.

به گفته دبیر نخستین جشنواره کتاب سال تبریز شرط اصلی شرکت در این جشنواره، اقامت و سکونت مولف، نویسنده و یا مترجم اثر در استان آذربایجان شرقی بوده و پدیدآورندگان غیربومی آثار اعم از ساکن یا مقیم خارج از استان آذربایجان شرقی در صورتی می توانند در این جشنواره شرکت کنند که آثارشان فقط در حوزه تبریز و آذربایجان شناسی و یا زندگینامه و یادنامه رجال و شخصیت های علمی، دینی، فرهنگی، هنری، ادبی و اجتماعی تبریز و آذربایجان شرقی منتشر شده باشد.

نجفی یادآور شد: آثار ارسالی در صورتی مورد داوری قرار خواهند گرفت که تاریخ نشر آن از اول فروردین تا آخر اسفند سال 1388 بوده و مرتبط با موضوعات هفت گانه جشنواره باشد و به صاحبان آثار برگزیده لوح افتخار، تندیس جشنواره و جوایز نفیسی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز اهدا خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر علت عدم انتخاب موضوع دینی یا حوزوی به عنوان محوری از موضوعات جشنواره کتاب سال تبریز گفت: با توجه به اهمیت و تخصصی بودن کتب دینی و حوزوی، تصمیم دبیرخانه جشنواره بر این شد تا جشنواره ای دیگر به صورت مجزا برای این موضوع برگزار شود.

نجفی خاطر نشان کرد: بر همین اساس؛ به یقین نخستین جشنواره کتاب سال علما، تاریخ و شخصیت های دینی و حوزوی تبریز سال 1390 برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این جشنواره ضمن تقدیر از نویسندگان حوزوی، از آثار و تالیفاتی که در حوزه دین، تاریخ حوزه های علمیه، شخصیت ها و فقهای بزرگ این شهر تجلیل بعمل خواهد آمد./935/پ202/ص
ارسال نظرات