۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۹۶۵۶۵
با پیام آیت الله سبحانی؛

کنگره علامه شوشتری در شوشتر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره بزرگداشت علامه شیخ جعفر شوشتری با پیام حضرت آیت الله سبحانی در شوشتر، فردا برگزار می‌شود.
علامه شيخ جعفر شوشتري، علامه شوشتري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کنگره بزرگداشت علامه شیخ جعفر شوشتری، صبح فردا، با پیام حضرت آیت الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید و سخنرانی آیت الله استادی، امام جمعه موقت قم در شوشتر برگزار می شود.

این کنگره، صبح فردا 7 بهمن ماه سال جاری با سخنرانی آیت الله رضا استادی، امام جمعه موقت قم در تالار فرهنگ شوشتر برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در کنگره یاد شده که هفتم بهمن ماه سال جاری از ساعت 9 صبح آغاز و تا ساعت 15 عصر ادامه خواهد داشت، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و علما، دانشمندان، فرهیختگان و مردم عالم پرور این استان حضور خواهند داشت.

گفتنی است، همایش بزرگداشت این عالم شهیر از سوی انجمن آثار و مفاخر استان با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار خواهد شد.

 یادآور می شود؛ کنگره ملی علامه شیخ جعفر شوشتری سال آینده با اعلام فراخوان آثار و مقالات، از همه محققین و پژوهشگران دعوت خواهیم کرد تا آثار خود را به دبیرخانه این گنگره ارسال کنند

مرحوم آیت اللّه شوشتری، پس از انجام رسالت دینی و ارشاد مردم در شهرهای مختلف ایران و زیارت هشتمین امام نور و رحمت، حضرت رضا(ع) در شور و شوق زیارت امیرمؤمنان، علی(ع) دگر بار راه عراق را درپیش گرفت، امّا متأسّفانه در منطقه غرب کشور و مرز کنونی ایران و عراق بیمار شد که پس از چند روز، سرانجام در تاریخ ۲۸ صفر سال ۱۳۰۳ ه‍. ق، روح بلند آوازه و ملکوتیش به جوار رحمت حق پرکشید؛ پیکر مطهرش به وسیله ارادتمندان، به آستان نخستین امام نور، علی بن ابی طالب(ع) حمل و در آنجا به خاک سپرده شد./945/202/ص
ارسال نظرات