۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۹۶۶۴۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

روحانیان آثار و برکات وقف را در جامعه تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علما و روحانیان با تبیین آثار و برکات وقف، می توانند فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنند، ادامه داد: روحانیت در منابر و خطابه‌های خود به صورت جدی به تبیین مسأله وقف بپردازد.
نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آستانه اشرفیه، همایش وقف و روحانیت امروز با حضور حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور و حجت الاسلام و المسلمین مختار امینیان، عضو مجلس خبرگان رهبری در مسجد جامع آستانه اشرفیه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مختار امینیان، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، در این همایش با قدردانی از اوقاف گیلان برای برگزاری همایش وقف و روحانیت، اعلام کرد: برپایی همایش وقف و روحانیت ابتکار خوبی بود.

امام جمعه آستانه اشرفیه، فرهنگ وقف را مایه پیشرفت اسلام خواند و خاطرنشان کرد: وقف صدقه جاریه ای است که انسان مال خود را حبس می کند و منفعت عمومی و ابدی مال خود را برای مردم و ارزش های دینی در نظر می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین امینیان اضافه کرد: در گذشته علما، بزرگان و شخصیت های دینی اموال خود را وقف می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به موقوفات آیت الله حکیم در آستانه اشرفیه اشاره کرد و گفت: موقفات این عالم برجسته آستانه اشرفیه را زنده کرد.

امام جمعه آستانه اشرفیه به نقش تأثیرگذار روحانیت در تقویت فرهنگ وقف در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: علما و روحانیان باید با تبیین صحیح فرهنگ وقف جامعه را با این صدقه جاریه آشنا کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این علما و روحانیان با تبیین آثار و برکات وقف، می توانند فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنند، ادامه داد: روحانیت باید در منابر و خطابه های خود به صورت جدی به تبیین مسأله وقف بپردازد.

وی، نخستین نتیجه و برکت وقف برای جامعه را ریشه کنی فقر و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: مسأله وقف در سیره اهل بیت(ع) و علمای بزرگ اسلام بسیار مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین امینیان در بخشی دیگر از سخنان خود به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: شکرگزاری بزرگ‌ترین فلسفه نماز است و یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیان ترویج فرهنگ نماز است./950/پ202/س

ارسال نظرات