۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۹۶۶۵۲

آشنایی با کتابخانه آنلاین تاریخ اسلام

خبرگزاری رسا ـ پایگاه تاریخ اسلام منبعی غنی و ارزشمند در زمینه تاریخ اسلام با امکاناتی همچون مقالات و کتب است.
....

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، از آنجا که موضوعاتی همچون تاریخ اسلام و فرهنگ و تمدن اسلامی، با وجود اهمیت بسیار و نقش بی بدیل در مباحث اسلامی، تنها درصد بسیار اندکی از مطالب اسلامی در اینترنت را به خود اختصاص داده اند، پایگاه تخصصی تاریخ اسلام و سیره  اهل بیت (ع) در راستای غنی بخشی در فضای مجازی زیر نظر موسسه پژوهشی قمر بنی هاشم(ع) مشغول به فعالیت است.

این پایگاه تلاش نموده است تا با ارائه مطالب منسجم و دسته بندی شده  در این زمینه تاریخ اسلام، حرکتی نو در فضای مجازی ایجاد کند.

این پایگاه در سه بخش اصلی تاریخ اسلام، اهلبیت(ع) و متفرقه در قالبهای همچون مقاله، کتاب، ویژه نامه و... به ارائه مطلب پرداخته است.

کتابخانه آنلاین از بخش های اصلی این پایگاه محسوب می شود که در زیر شاخه های تاریخ اسلامی، حکومت های اسلامی، جغرافیای کشورهای اسلامی، فتوحات و جنگ ها، الام و شخصیت ها و علوم حدیث به ارئه مقالات علمی و تحقیقی پرداخته است و محلی مناسب برای پژوهشگران تاریخ محسوب می‌شود.

کتابهای کتابخانه آنلاین تاریخ در سه نوع مختلف متن کتب به صورت TEXT، متن قابل انتقالPDF و کتابهای به صورت اسکن شده در اختیار پژوهشگران گذاشته شده است.

کتاب تاریخ ابن خلدون در هشت جلد، کتاب تاریخ الاسلام و طبقات المشاهیر و الاعلام در پنجاه و دو جلد، بخشی از کتاب هایاین کتابخانه آنلاین است.

پایگاه تاریخ اسلام به نشانی http://tarikheslam.com و کتابخانه آنلاین تاریخ به نشانی http://tarikheslam.com/ketab در فضای مجازی قبال دسترسی است. /909/پ202/ع

ارسال نظرات